mulig å deaktivere en airbag??

Anbefalte innlegg

som topic sier. er det mulig å dekativere en airbag??

er det bare å koble fra strøm så er det ikke noe mer å tenke på??

grunnen til at jeg spør er pga målere i A-stolpen på passaten min. Jeg har airbag der per dags dato men fungerer på å få denne deaktivert så jeg kan montere målere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien er det å koble fra batteriet på bilen tilstrekkelig. Men kruttladningen er jo fortsatt i airbagen da. Personlig har jeg stor respekt for airbager da jeg har sett hva de kan gjør når de går av ufrivillig. Men har du tenkt på hva som skjer når airbagen løser seg ut når du har montert fullt av målere på a-stolpen ?? Men for all del,du gjør som du selv vil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar at det er det samme på VAG som det er på andre merker.

Hvis du bare kobler ut airbag'en ved å koble av strømmen så får du jo selvfølgelig feilmelding, så du må inn i systemet for å koble den av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at om du kobler ut den airbaggen så må du ha nytt vognkort der det står at et overnevnte airbagen er deaktivert Hva med å heller bygge in målerne i de midterste luftedysene i dashbordet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

morsomt å få en ladetrykksmåler i huet når du får en bil i siden... : brick :

det må da finnes en mer fornuftig plassering...hvis du har enkel DIN på spilleren, kan du heller ofre den lommen mellom anlegg og klima

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at om du kobler ut den airbaggen så må du ha nytt vognkort der det står at et overnevnte airbagen er deaktivert Hva med å heller bygge in målerne i de midterste luftedysene i dashbordet?
Stemmer, samt at det må gjøres på godkjent verksted, da det kreves et spesielt papir til Biltilsynet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. får se litt næremere på dette. men, å montere det i midten av konsollen er uaktuelt.. får se om jeg finner en annen moro løsning... hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett biler hvor det er montert i solskjermen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.