Risting i rs2.. hjelp ...!!!

Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål.. Håper noen kan svare på det..!! : klø :

Har nye dreide skiver fram og bak + nye klosser.. Var ute å sku prøve det så når eg skulle bremse RISTET det noe SYKT. Virket ut som alt skulle falle fra hverandre: gråter : ...Noen her inne som har hatt samme problem..???? : klø : Mvh Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo definitivt ut som om det er kast i skivene. Rister ikke hvis du ikke bremser eller?

Dreide skiver? Hva vil det si. Dreid fordi det var kast i de eller? Kanskje de ikke tålte varmeutviklingen i dreiebenken eller at de er blitt for tynne rett og slett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ristet ikke når eg bremste.. Dreide de pga det var så mye ruste etter bilen har stått lenge i ro.. Kan det var en foring som er defekt .. Tok den opp på bukk i går å så at det var ganske mye slark i ene foringen på bærearmen.. tror eg det var han ene da.. Er ikke akkuratt mekaninker :( når det gjelder dette :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...syns du skriver i første post at det ristet når du skulle bremse?

En tur til: Når rister det i bilen? Ved bremsing eller bare kjøring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry skrev feil.. rister når eg bremser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er iallefall jeg overbevist om at du trenger nye skiver. Prøv å skifte de foran først. Mulig det er nok. Vil iallefall slutte å riste i rattet.

Evt. kan de måles med måleur for å finne ut om det er kast i de eller test bremsene på bremserulle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rister ikke så mye i ratt når eg bremser.. Litt er jo det seff.. Han en som så på det sa han ville prøve å bytte den ene foringen vist ikke det hjalp så er det bare å kjøpe nye skiver...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du kommer lang med å bytte 1 foring. Hvis du hadde skivene av og satte de på uten å gjøre ren anleggsflaten så er nok det kilden til all vibrasjonen. Med mindre du satte de på samme plass før du tok de av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist eg skal bytte foring bytter eg alle :P hehe.. Pusset godt på navene + inni skiven før eg satt de på...Skal være ganske rent nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være at en av skivene har blitt satt litt skeivt i dreiebenken, da vil den jo bli skeiv i forhold til anleggsflaten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er mange muligheter for at det rister :( for no bare se over litt og ta noen test turer :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.