#1 Skrevet Februar 26, 2007 Har et lite spørsmål.. Håper noen kan svare på det..!! Har nye dreide skiver fram og bak + nye klosser.. Var ute å sku prøve det så når eg skulle bremse RISTET det noe SYKT. Virket ut som alt skulle falle fra hverandre: gråter : ...Noen her inne som har hatt samme problem..???? Mvh Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2007 Høres jo definitivt ut som om det er kast i skivene. Rister ikke hvis du ikke bremser eller? Dreide skiver? Hva vil det si. Dreid fordi det var kast i de eller? Kanskje de ikke tålte varmeutviklingen i dreiebenken eller at de er blitt for tynne rett og slett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2007 Det ristet ikke når eg bremste.. Dreide de pga det var så mye ruste etter bilen har stått lenge i ro.. Kan det var en foring som er defekt .. Tok den opp på bukk i går å så at det var ganske mye slark i ene foringen på bærearmen.. tror eg det var han ene da.. Er ikke akkuratt mekaninker når det gjelder dette hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2007 Hmmm...syns du skriver i første post at det ristet når du skulle bremse? En tur til: Når rister det i bilen? Ved bremsing eller bare kjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2007 sorry skrev feil.. rister når eg bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2007 Da er iallefall jeg overbevist om at du trenger nye skiver. Prøv å skifte de foran først. Mulig det er nok. Vil iallefall slutte å riste i rattet. Evt. kan de måles med måleur for å finne ut om det er kast i de eller test bremsene på bremserulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2007 Rister ikke så mye i ratt når eg bremser.. Litt er jo det seff.. Han en som så på det sa han ville prøve å bytte den ene foringen vist ikke det hjalp så er det bare å kjøpe nye skiver... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2007 Tror ikke du kommer lang med å bytte 1 foring. Hvis du hadde skivene av og satte de på uten å gjøre ren anleggsflaten så er nok det kilden til all vibrasjonen. Med mindre du satte de på samme plass før du tok de av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 4, 2007 Vist eg skal bytte foring bytter eg alle hehe.. Pusset godt på navene + inni skiven før eg satt de på...Skal være ganske rent nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2007 Kan jo være at en av skivene har blitt satt litt skeivt i dreiebenken, da vil den jo bli skeiv i forhold til anleggsflaten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2007 Ja det er mange muligheter for at det rister for no bare se over litt og ta noen test turer hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...