#1 Skrevet Februar 26, 2007 Jeg vet at dette med regreim er tatt opp 100 ganger før, men etter litt søking kunne jeg ikke finne svar på mitt spørsmål. 1999 og 2000 mod med 2.7T står det i serviceintervallet at regreim skal byttes ved 120000km eller 5 år. Men fra 2001 står kun 120000km angitt som serviceintervall. (Edit: kun sjekket for Allroad) Bilen min er en 2001 2.7t allroad med 75000km, og jeg fikk en indikasjon om at jeg skal ha service om ca 5000km i displayet her om dagen, dvs på ca 80000km. Etter gamle intervaller burde jeg absolutt bytte, men etter nye intervaller kan jeg forsatt kjøre lenge enda. Har hørt med forskjellige Audi verksted, og noen forholder seg etter de gamle intervallene og noen etter de nye. Har sjekket med Møller Norge, og det som er skrevet er som jeg har nevnt her med kun 120000km. Spørsmålet er da, er de "nye motorene/reimene" så mye bedre enn de gamle? Eller bør jeg bare se å få byttet så fort som mulig/ neste service? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2007 Hei Jeg skiftet på min nå ved ca. 80000km. Tok da også å skiftet olje på girkassen (tiptronic). I regreim byttet var det reim, vannpumpe, reimhjul, servoreim og ny frostvæske. Ble ca. 15000kr akkurat. (Da skiftet de også en tempsensor samtidig.) Jeg fikk beskjed om at intervallene gjaldt alle biler og årsmodeller. Går bilen mer en 5-6år, kan gummi i reimen svekkes og være en risiko for at den kan ryke. Så jeg annbefaler deg å bytte snarest....da din bil en snart 6år. Men tror ikke den ryker etter eksakt 6år. Du kan sikkert kjøre i 15år, men da har du ingen som helst sikkerthet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2007 1999 og 2000 mod med 2.7T står det i serviceintervallet at regreim skal byttes ved 120000km eller 5 år.Men fra 2001 står kun 120000km angitt som serviceintervall. Spørsmålet er da, er de "nye motorene/reimene" så mye bedre enn de gamle? Eller bør jeg bare se å få byttet så fort som mulig/ neste service? På min 2001 S4 2.7T gjaldt i hvert fall 120.000 eller 5 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2007 Det er vel sånn at det ANBEFALES å bytte etter 5 år, mens den SKAL byttes etter 120000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2007 Det er vel sånn at det ANBEFALES å bytte etter 5 år, mens den SKAL byttes etter 120000km Det er også dette intrykket jeg sitter igjen med etter å ha pratet med forskjellige verksteder og Møller. Så jeg blir nok ca 15000,- ++ fattigere ved neste service. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2007 Det er også dette intrykket jeg sitter igjen med etter å ha pratet med forskjellige verksteder og Møller. Så jeg blir nok ca 15000,- ++ fattigere ved neste service. Er vel ingen fasitsvar på det, men en 5-6 år under norske forhold med kaldt/varmt/søle/ støv så er det vel ingen tvil om at det tærer på materialene reima er laget av. Det er et greit innhogg i lommeboka, men samtidig en grei og relativt rimelig forsikring da... Akkurat skiftet reim selv, og meget fornøyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2007 Fikk pappa til å bestille time til sin A6 2,7 i dag. Den er en 2001 modell, men har kun gått 47 000km... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...