Lekker olje på min 2.8 V6

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har noe tips.

Jeg har en 99. mod Passat 2,8 V6 som jeg har byttet toppdekselpakninger på grunn av lekarsje. Men den lekker fortsat. Virker som d kan være for høyt trykk så oljen blir presset ut. Spesielt mye lekarsje når jeg kjører litt hart. Noen som har noen gode tips?: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Audi med 2.8 lekker det fra simringen bak svinghjulet.. lekker/lukter når jeg "bruker" bilen litt,eller kjører på høyt RPM over litt tid.. eksempel vis på motorveg. Kan tenkes at det lekker der på din og.. for det lekker bak på motor??

jeg har satt inn en sterkere olje pumpe.. nesten 4 bar ved 900 O/min,så det er nok en årsak.... ellers så har jeg også byttet div simringer foran på motor,også.. liker visst å lekke litt olje,disse små tassene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lekker ikke bak motoren nei. det er tydlig fra toppdekselpakningene og litt fra oljepåfyllingslokket. Har skiftet slanger til veivhusventilasjonen nå så jeg håper det kan hjelpe litt. var en del dritt i de slangene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant du ut noe lurt om det var dette som var årsaken eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.