Montering av ventilløftere S2.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt nye ventilløftere. Men lurer på om de skal ligge å "trekke" i ett oljebad e.l. før de monteres? Eller er det bare å slenge de i toppen, og la oljetrykket ta seg av den jobben?

Mvh. Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det er lurt å pumpe dem i et ojlebad (klemme dem sammen i et ojlebad) slik at dem fylles med olje før dem monteres:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg skulle (fikk hjelp til å :nana: ) skifte på min, smurte vi bare på litt på hver og en før vi slapp de på plass. Den slamret en del til å begynne med, men kom seg etter en stund på tomgang...

Men det er helt sikkert ingen dum idé å la de trekke litt først. Heller for mye enn for lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter montering skal ikke motoren startes før minimum 30min slik at løfterne for satt seg.. ellers kan det bli ventilmos mot stempler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell også lurt å nappe av coilledningen,kinne motoren til den får oljetrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter montering skal ikke motoren startes før minimum 30min slik at løfterne for satt seg.. ellers kan det bli ventilmos mot stempler.

Det er nok korrekt! I tillegg er det en stor fordel å dreie rundt motoren for hånd. Vi tok vel en kvart omdreining hvert 15. min i en times tid eller så. Da får man vekk eventuelle spenninger, og løfterne får satt seg skikkelig på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumme tips dette! Får slenge de i ett oljebad, og snurre motor litt rundt for hånd, og kinne motor (når den tid kommer), så burde en være klar for oppstart! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klem dem forsiktig sammen i en skrustikke el.l. for å bli kvitt gammel olje, sett dem inn med egnet fett og start opp. Har du godt med fett trenger du ikke snurre på starteren for å vente på oljetrykk heller, det tar ikke mange sekundene før alt er full med olje. Men ikke glem fett da.....dumt å mose en nyoverhalt topp.

Lykke til med montering :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn monteringsfett har jeg tenkt mye på ja! Hvor får en tak i det? Sylinderservice?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du kan kjøpe det på Oslo Sylinderservice, det vi kaller monteringsfett er et syntetisk Mobil1-fett. Eller du kan bruke et hvilken som helst fett som er beregnet på tilsvarende bruk, eneste som er en fordel er at fettet har den egenskapen at det kan vaskes bort av olja. Skal du starte opp rett etter montering kan du godt helle på litt olje, det vil også gå bra.

Når det gjelder å dra motoren på starteren uten coil-kabelen på, synes jeg det er bedre at du starter den opp med en gang, ettersom oljetrykket kommer mye fortere på tomgang enn på starter-hastighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.