#1 Skrevet Februar 26, 2007 Skiftet toppdeksel pakning i dag, men lurer på om det også kan være lekk i pakningen til kjedestrammeren. Men det ser utsom om jeg må bruke et spes. verktøy for å klemme kjede (tror jeg). Eller kan jeg løsne litt på noen skruer for så å presse den inn ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2007 Hei fikk nettopp byttet denne pakningen hos møller,fik opplyst att du måtte ha spesielt verktøy for å ta av kjede: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2007 Var redd for det, har hørt at Møller tar ca 10' lapper for det, hva betalte du? Mener å ha hørt at pakningen kan byttes uten å demontere kjedestrammeren. Løsne skruene, lirke ut gammel pakking og skyve inn den nye. Ingen som har gjort det før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2007 Evt. hvem skruer som kan løsnes uten at det skjer noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2007 Var redd for det, har hørt at Møller tar ca 10' lapper for det, hva betalte du? Mener å ha hørt at pakningen kan byttes uten å demontere kjedestrammeren. Løsne skruene, lirke ut gammel pakking og skyve inn den nye. Ingen som har gjort det før? Betalte ca 150kr for delen + 2timer jobb totalt 2100kr,men jeg har en 1,8T:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2007 Betalte ca 150kr for delen + 2timer jobb totalt 2100kr,men jeg har en 1,8T:) Skulle ikke tro at enn brukte noen lengre tid på min heller. Har rengjort godt i bakkandt av motor, så skal sjekke litt til før jeg bestiller time hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2007 Ifølge verksted håndboka skal man ta av regreim og kammer på V6'rn for å bytte kamstillerpakningene Derfor prisen blir så høy....Men man kan selvfølgelig få det til på andre måter om man er hendig.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2007 Ifølge verksted håndboka skal man ta av regreim og kammer på V6'rn for å bytte kamstillerpakningene Derfor prisen blir så høy....Men man kan selvfølgelig få det til på andre måter om man er hendig.... Hvis enn løsner disse 3 skruene for å prøve lirke ut gammel pakkning, regner med at det kunne gå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 4, 2007 Hvis enn løsner disse 3 skruene for å prøve lirke ut gammel pakkning, regner med at det kunne gå? Det vil gå,sannsynligvis blir det tett om du bytter pakningen på den måten...Men blir selvfølgelig sikrere om du demonterer alt og gjør ordentlig regnt før du monterer ny pakning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 19, 2007 Hei. Stiller meg i køen av folk som har v6 2,4 som spytter oljen ut igjen like fort som den kommer på. Noen som har en step by step guid om hvordan man skifter pakkningen til kjedestrammerene uten å ta ut kammene? Tilslutt...er pakkningen til kjedestrammeren det samme som pakkning under lageroverfall??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 19, 2007 Har ikke gjort det ennå. Skiftet først oljeutdamping slangen, så ble lekkasjen redusert mye. Viste seg til å være et høyt trykk i motoren grunnet tett slange. Ja, det går å skifte pakningen, men du vil kanskje få problemer med gamle pakningsrester og da er det ikke sikkert at lekkasjen blir borte. Jeg venter med å skifte min da jeg også skal bytte register reim, vil da bytte litt mer i motoren. Siden bilen nå har gått 260' km så regner jeg med at det er noe mer som burde byttes når jeg først er igang eller at jeg kommer over en ny motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...