Problem med oljeåndingsslange(r) ?

Anbefalte innlegg

Oljeåndinga har kanskje en defekt slange, men er det noen som vet hvilken som pleier å å gå i stykker?

Er det vanlig å å rengjøre alle slangene til oljeåndingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den inn på blokka er def. sett ofte at den har blitt morken og det begynner å lekke olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min KU-motor var slangen mellom ventilen bak toppdekselpakningen og luftfilterhuset fullstendig morken. Ikke så rart, siden den nærmeste naboen var eksosmanifolden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka men kan ikke se at røret er dårlig.

Hvis den tetter seg, hvor pleier det da å sette seg fast?

Egentlig så ser det ut som at det er "et" rør, så får prøve å demontere det i kveld. Kjøpt inn litt avfetting ++++ så skal nok få den ren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har rengjort den nå og kan blåse i alle ender. Den var heller ikke mye dritt i den.

Er en liten følelse på at det er mye trykk i motoren siden pakkningene går som bare det, nå har det begynt på andre siden også.

Hvordan kan jeg teste/sjekke at det er unormalt høyt trykk i motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd litt igjen og ser at lekkasjen er mindre (kun svetting)hvis jeg ikke har i peilepinnen. Er forsåvidt usikker på om det er riktig måte å kontrollere da det sannsynlig er lite trykk igjen i motoren.

(Etter å ha kjørt en tur så fant jeg ut at jeg hadde glemt å sette tilbake pinnen).......... selv om jeg begynner å bli gråhåret så følte jeg j.... blond akkurat nå :) Så få vel tørke opp.

Har tidligere rengjort oljeåndingsslangen men er det godt nok? eller må jeg kjøpe ny?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.