Overhaling/oppgradering understell urS4

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt å gå grundig til verks, og bytte slitedeler i for- og bakstillinga på bilen. I den sammenheng lurer jeg på følgende: hva skal man bytte?

Skal ta alle foringene, tenkte jeg. Hvor får man tak i powerflex til min bil?

Har bestilt gule koni fra rodin nå, og lurer samtidig på hvilke fjærer man skal velge. Synes bilen er grusomt lav. Innspill?

Skal også bytte begge endeledd, dem er fastrusta. : bh :

Kom gjerne med ideer og tips her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Powerflex til S4 lages ikke, så vidt jeg vet. Spør Jan Nielsen her, han har vel prøvd å få Powerflex til å lage noen, men tror ikke de har kommet helt i mål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så stress med at det MÅ være powerflex da. Da kan jeg likegreit få mekonomen til å finne tak i alle foringer til understellet mitt. Det funker jo det også, skal jo være bruksbil dette da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta fjærer (fra sport til vanlig), støtdempere (Koni), komplette bærearmer med foringer (billig på Biltema), indre og yttre foringer til stabilisatorstag (yttre fulgte med bærearmer), fremre og bakre foringer til hjelperamme (4 stk). I tillegg er det bra å ta girkassefestene og motorfester samtidig.

Bak bytta jeg fjærer og dempere.

Sikkert mer som kan byttes når man først har ute fjærbena.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ta motorfestene og dem til kassen samtidig, ja. Det er like greit. Når fjærbeina er ute, skal endeledd og fjærbeinslager byttes samtidig. Skal se hva dem klarer å skaffe på bilxtra (grunnet gode rabatter), resten får man ta på mekonomen eller møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.