trix for å få av emblemer ?

Anbefalte innlegg

tenkte å ta av noen emblemer bakpå. Både A4 og 1.8TQ.. Blir vel kansje litt mer clean uten. ser mange gjør det. Men hva bruker egentlig folk, veldig liten lyst at det skal bli styggt bak der, evnt at lakk flasser av elns.. hva syns dere ? Takk for tips :D

PICT0550.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først ville jeg brukt hårfønern for å få litt lunk på limet på baksiden av emblemet. Så er det å finne frem litt sen fra en gammel fiskestang å "sage" av emblemet,så bruker du sitrus-rens på limrestene. Avslutt med å polere rundt der emblemet har stått

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ingen fasit. Men en kompis av meg, brukte bare fingrene til å ta det av med. Etterpå brukte han rødsprit til å tørke av lim restene. Dette var på en 2004 mod a4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei... Det er vel ikke brukt noe helt sinnsykt lim forhåpentlig vis..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først ville jeg brukt hårfønern for å få litt lunk på limet på baksiden av emblemet. Så er det å finne frem litt sen fra en gammel fiskestang å "sage" av emblemet,så bruker du sitrus-rens på limrestene. Avslutt med å polere rundt der emblemet har stått

Dette eller tykk tanntråd.

Rødsprit ville jeg ALDRI brukt på min lakk. : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte lakkrens til å fjerne resten av limet på min...Og polerte

etter på....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt tanntråd på emblemene og plasterfjerner for å ta bort limen på den gamle A4'n min og på A8'n nå...

Ser ikke at det har vert noe der noen gang... :D

Det er en fordel å spyle litt først så du ikke får riper av småstein osv. som kan ligge bakom emblemene...

CIMG3185krympet.jpg

CIMG3195krympet.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten så tror jeg også det ligge mere informasjon om emnet her inne hvis du søker litt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.