#26 Skrevet Mars 18, 2011 12 poeng til Mikkel (her har du svaret du trenger). Etter sist vinter har jeg bestemt at å ta ut glidepinnene og sjekke disse er fast rutine når man bytter til sommerhjul. Lenge leve sløvheten når man har en pålitelig bruksbil:p. Han nevte vel også at glidere så bra ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 18, 2011 Klart klossene er like. Jeg bytter alltid alt når jeg først vedlikeholder bremsene... koster så lite.Denne gangen var det også kast i skivene som ogsp ble byttet sist... Vi får se hvor lenge det holder denne gangen. Blir det ikke bra, ryker kaliperne neste gang Går klossen fritt og fint i klaven da? Helt normalt at det slites opptil dobbelt så mye på indre kloss.. Men 13 000KM hørtes veldig lite ut.. Hvis du ikke kjører EM i rallycross hver gang du er ute da: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 18, 2011 Han nevte vel også at glidere så bra ut... Da kan det være at glidepinnen ikke glir tilstrekkelig i hullet sitt i sadelen f.eks. pga. manglende smøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 18, 2011 Man kan også oppleve at ytre bremseklossen setter seg fast mot caliperbroen pga rust. Hjelper ikke med gode glidere om klossen faktisk sitter fast. Har opplevd dette på forskjellige biler, både VAG-er og asiatiske produkter. Puss alt godt rent for rust, og smør alle anleggsflater inn med kobberfett (ikke overdriv). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 18, 2011 Hvis han kun har sett på gliderne, og ikke fysisk tatt av caliper og sett at alt glir skikkelig, så hjelper det ikke om de ser fine ut.. Hvis de er sjekka og glir fint helt ut og inn i sporet, så er det greit. Da kan klossen sitte i sporet sitt. Men tviler veldig sterkt på at klossene setter seg på en bil som blir brukt jevnlig.. Er litt mer kraft i calipern enn som så.. Tror jeg bare hadde skrudd løs caliper og sjekket.. Er to skruer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...