#1 Skrevet Februar 27, 2007 Bytta turbo og manifoil på s2n i helga, går som ett skudd og alt virker som det skal, men... hvis jeg kjører på 2-3 gir og gir full gass kommer det en hyle/gvinelyd fra motorrommet på fullt turbotrykk og høyt turtall, jeg prøvde og kjøre litt gris i stad for å se om det ga seg, men det gjør det ikke...jeg prøvde også og legge meg i ca 70/80 km/t i 4-5 gir og gi full gass så den får fullt ladetrykk uten høyt turtall , men da låter det ikke: klø : jeg vet dynamoreima mi piper veldig når den er kald, men slutter når den blir varm, den begynner og bli bra slitt, men kan det være denne som lager den lyden? virker som lyden varierer litt i styrke og... noen med tips? turboen har gått 10k og manifoilen er ny også så håper det ikke er noe av dette som det er noe galt med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2007 lekkasjer på turboslanger? gå over litt slangeklemmer og diverse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2007 lekkasjer på turboslanger? gå over litt slangeklemmer og diverse. men den lader jo som den skal..? vil ikke det si at det er tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2007 neinei, turboen vil kompansere for å få opp trykket, den vil bare spinne fortere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2007 ...jeg prøvde også og legge meg i ca 70/80 km/t i 4-5 gir og gi full gass så den får fullt ladetrykk uten høyt turtall , men da låter det ikke: klø : Hadde det vært lekkasje burde lyden vært der under fullt trykk på lavere turtall også. Bråker det på turtall hvis du ikke har trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2007 Hadde det vært lekkasje burde lyden vært der under fullt trykk på lavere turtall også. Bråker det på turtall hvis du ikke har trykk? nei det låter ikke hvis jeg bare ruser den opp. det er kun ved fullt turbotrykk og høyt turtall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2007 nei det låter ikke hvis jeg bare ruser den opp. det er kun ved fullt turbotrykk og høyt turtall... Hvor mye har du i vakuum på tomgang da? Tenker på hvis bilen står på tomgang, og du har trykkmåler i bilen, kan man faktisk noen ganger se der om det er lekk. Mener ved et godt tett system, skal dette ligge på -0,5-0,6 i trykk(Vakuum) på tomgang. Jeg synes det høres ut som en lekkasje, hadde dette på S4'en min, var en siliconslange som hadde fått en liten rift på undersiden av trykkrøret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2007 Hvor mye har du i vakuum på tomgang da? Tenker på hvis bilen står på tomgang, og du har trykkmåler i bilen, kan man faktisk noen ganger se der om det er lekk. Mener ved et godt tett system, skal dette ligge på -0,5-0,6 i trykk(Vakuum) på tomgang. Jeg synes det høres ut som en lekkasje, hadde dette på S4'en min, var en siliconslange som hadde fått en liten rift på undersiden av trykkrøret. i innsuget ja! men er da et langt rørsystem og ic som kan lekke før lufta kommer til innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2007 Hvordan går det med planene om værsting motor da eirik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2007 Hvor mye har du i vakuum på tomgang da? Tenker på hvis bilen står på tomgang, og du har trykkmåler i bilen, kan man faktisk noen ganger se der om det er lekk. Mener ved et godt tett system, skal dette ligge på -0,5-0,6 i trykk(Vakuum) på tomgang. Jeg synes det høres ut som en lekkasje, hadde dette på S4'en min, var en siliconslange som hadde fått en liten rift på undersiden av trykkrøret. vakumet ligger helt i bånn på minussiden, husker ikke hva det viser men det er i allefall slik det skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 28, 2007 Hvordan går det med planene om værsting motor da eirik? vet ikke når enda, for hvis jeg leverer motoren nå så har jeg vel ikke den før på sensommeren, så leverer den nok inn til høsten slik at jeg får kjørt litt i sommer:) så har jeg den isåfall klar til neste sesong:) hjalp mye med nyoverhalt turbo og 034 manifoil, fikk bedre respons og dreiemomentet holder lengre;) så nå var det morro og kjøre igjen intill videre;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 28, 2007 skal trykkteste litt i kveld og se hva jeg finner, håper det bare er det, men sist jeg hadde en liten lekasje, så så jeg at den ladet mindre og gikk dårligere. rart den ikke gjør det nå da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 28, 2007 skal trykkteste litt i kveld og se hva jeg finner, håper det bare er det, men sist jeg hadde en liten lekasje, så så jeg at den ladet mindre og gikk dårligere.rart den ikke gjør det nå da? Du har kanskje en bedre turbo nå da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 28, 2007 Du har kanskje en bedre turbo nå da? er en orginal turbo som er nylig overhalt, skal bygge ny motor senere så da gidder jeg ikke koste på den store summer nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 28, 2007 jeg hadde akkurat det samme på min bil, i 5 gir så lakk den ikke så man hørte det, da turbotrykket kom såpass sakte tror jeg da-- . men på 2-3 gir så skreik det, dette var en slange som det var lekkasje på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 28, 2007 jeg hadde akkurat det samme på min bil, i 5 gir så lakk den ikke så man hørte det, da turbotrykket kom såpass sakte tror jeg da-- . men på 2-3 gir så skreik det, dette var en slange som det var lekkasje på. sånn oppfører min seg og, er en slags hylelyd, men den skal under kniven i morgen så da får vi se:) hvilken slange hadde du lek. på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 28, 2007 sånn oppfører min seg og, er en slags hylelyd, men den skal under kniven i morgen så da får vi se:) hvilken slange hadde du lek. på? jeg hadde det på disse små vakiumslangene inn til motorstyringa bland annet. skrudde til så mange så jeg veit ikke eksakt hvem;) men lyden ble borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 1, 2007 har fått trykktestet i dag og det var som det skal, sjekka litt på servo/dynamo reima og det er nok en av dem som lager den lyden. spraya på sånn reim spray i dag og da ble det enda værre:p nå hylern som en gris på tomgang men er stille på full pedal: rolleyes på tide og bytte noen reimer tenker jeg;) er vel en smal sak og bytte dem vil jeg tro? jeg ble forresten mektig inponert over hvor mye en 034manifoil på org turbo har og si, nå er det morro og leke på snøføre: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...