Hvor lang tid bruker man på skifte av bak-diff? Audi S4 (c4)

Anbefalte innlegg

Noen som tør anntyde hvor lang tid man bruker på skifte av bakdiff på Audi S4? Trenger bare ca tid, for å planlegge helgen... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på hele diffen bak? Eller bytte deler i diffen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lurer jeg også på.. Rent bytte altså. Tror ikke det er så mye det er snakk om, to-tre timer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, vet ikke om det er stor forskjell på S4 og 200 fra 1990. Regner med det er det samme, og om alle skruer osv er litte å ha med å gjøre tar det ikke mange timene. Holdt vel på 4 timer eller noe sånt med roolig tempo på min. Tok av eksos for å lette tilgangen. Var litt trangt på noen skruer på min, som holdt diffen i forkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

time eller to tipper jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det på en A6 2000 modell og en S4 på 2-3 timer ca

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 4timer på min, men det var pga den ene bolten hadde rusta fast inni stålhylsa på foringa, prøvde mye rart, men endte opp med å kappe istykker alt bortsett fra "øret" som er en del av chassiet.

Går ganske fort i grunn: ned med eksos, skru av mellomaksel og drivaksler mot bakdiff, koble av vakum og ledninger og skru løs de skruene som holder diffen. Eneste som kan være kjipt er mellomakslingen, pass på å få banket umbracoen skikkelig på med en gang... jævlig lett å runde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.