#1 Skrevet Februar 28, 2007 Har sett en dråpe med bensin der jeg har stått parkert med min Audi S4 4.2 94 modell stasjonsvogn i det siste. Fikk løftet den opp og sett under den nå idag. Og der var det etter alt å dømme rett og slett bensintanken som hadde rustet i skjøten som er årsaken til lekkasjen. Jeg sjekket opp pris på ny tank hos forhandler og det kostet 8000 + arbeid: mad : Så derfor tenkte jeg å sjekke om det er noen som vet om en nettside eller noe hvor de selger brukte tanker? Eller om det finnes andre løsninger på mitt problem? En ting til: bensinen drypper fra tanken og rett ned på bakpotten på bilen, er dette farlig? Kan det ta fyr på noe vis? Sikkert ikke noe særlig om jeg tar nedi eller noe så det blir noen gnister siden det sannsynligvis er bensinsøl der bak heller: mad : Eller jeg skjønner jo selvfølgelig at dette kan være farlig, så spørsmålet er egentlig hvor jeg kan skaffe en tank litt billigere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2007 Bensin er ganske så lett antennelig så jeg vil ikke akkurat påstå at det er trygt med bensindrypp på eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2007 Du kan prøve: http://www.nbfbildeler.no/ eller http://www.bruktbildeler.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=78424 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2007 Noen som vet om det er samme bensintank som sitter i henholdsvis S4 sedan og stasjonsvogn og 2.2 turbo og 4.2? Snakker om 94 modeller, men tankene er vel de samme fra 91-94 antar jeg? Er det samme tank som sitter i vanlig Audi 100 også kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 1, 2007 Alle tankene til C4-karrosseriet er like, både til avant og sedan, alt fra 2liter til 4.2. Men det må vel så vidt jeg vet være quattro, og har du original Webasto tror jeg det er en variant for den med eget uttak, så vidt jeg husker.. Jeg hadde også hull i min tank rett over potta, og merket det fordi bensinen hadde rent inn i ytterskallet på potta og fylt hele underdelen.. Orket ikke drittjobben med å bytte tanken, så jeg slipte og gjorde rent rundt lekkasjen, hadde litt såpe i hullet for å forsegle, og støpte godt over med epoxysparkel beregnet for dette etterulgt av en god runde rustbeskyttelse. Holder sikkert en stund.. Det største problemet er egentlig at varmeskjoldet ligger oppunder akkurat der, trekker vann og saltsprut og tørker 'aldri'. Har moddet mitt skjold nå, så det ikke ligger inntil. Edit: Hullet i min var faktisk rett over skjøten, der metallet var mest strukket og dermed tynnest. Så ut som det var i skjøten, men rens avdekket det lille punktet. Går sikkert an å sette inn en skrue med pakning i stedet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...