#1 Skrevet Februar 28, 2007 Okey, nå har jeg endelig fått ny(brukt) fordeler montert på min audi 200 10vT, motorkode JY. har fått start på bilen å greier, men det har dukket opp noen småproblemer igjen... Første problemet er at starteren ikke vil funke hver gang... i dag funket den helt fint, men i går var den helt umulig! det som skjer er at når jeg vrir på nøkkelen så hører jeg ett klikk i fra starteren og merker på alle lysene i kupéen at mye strøm blir brukt, men starteren går ikke rundt! de dagene den fungere så fusker den aldri og drar godt rundt på motoren, men de dagene den ikke vil gå rundt så spiller det ingen rolle om jeg prøver 1000 ganger... tempraturen hær oppe i nord har ligget på mellom 10-20 minus, kan den fryse fast? er vell ikke innslaget som er gåent når den klikker(såm om den slår inn), men ikke går rundt? noen som har en idée? andre problemet er at når motoren er kald å jeg prøver å starte den så går den opp til 3000 omdreininger åsså dør den ut... skjer ca. de 2-5 første gangene, så må jeg pumpe på gassen førr å holde den i gang i ca. 1 minutt så det blir litt temp på den... deretter går motoren grei, for utenom at den hoster litt før den blir skikkelig varm. noen som har forslag til dette problemet? Takker veldig for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2007 Okey, nå har jeg endelig fått ny(brukt) fordeler montert på min audi 200 10vT, motorkode JY. har fått start på bilen å greier, men det har dukket opp noen småproblemer igjen... Første problemet er at starteren ikke vil funke hver gang... i dag funket den helt fint, men i går var den helt umulig! det som skjer er at når jeg vrir på nøkkelen så hører jeg ett klikk i fra starteren og merker på alle lysene i kupéen at mye strøm blir brukt, men starteren går ikke rundt! de dagene den fungere så fusker den aldri og drar godt rundt på motoren, men de dagene den ikke vil gå rundt så spiller det ingen rolle om jeg prøver 1000 ganger... tempraturen hær oppe i nord har ligget på mellom 10-20 minus, kan den fryse fast? er vell ikke innslaget som er gåent når den klikker(såm om den slår inn), men ikke går rundt? noen som har en idée? andre problemet er at når motoren er kald å jeg prøver å starte den så går den opp til 3000 omdreininger åsså dør den ut... skjer ca. de 2-5 første gangene, så må jeg pumpe på gassen førr å holde den i gang i ca. 1 minutt så det blir litt temp på den... deretter går motoren grei, for utenom at den hoster litt før den blir skikkelig varm. noen som har forslag til dette problemet? Takker veldig for svar! Starteren var litt merkelig ja... Men kaldstartproblemet kan virker som kaldstartregulatoren. Det er en stor kloss med to bensinslanger og en vacumslange nede på førersiden av motoren..Det kan være en idè å sjekke den For når den om man tar av slangen på den og holder for så går motoren ganske høyt på turtall på tomgang..Samtidig som den ikke får den bensina den skal ha når den er kald, om denne ikke funker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2007 Det med starteren kan virke som en jordfeil også. Prøv å sjekke jordingene til motoren. Bare så du har det ute av veien. Kan jo sjekke om kaldstartdysa funker,at den ikke bare slår inn å ut like fort. Ellers så nevner vell mikkel noen ting som du kan sjekke også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2007 takker for svar! skal sjekke jording og kaldstart dysa... har en annen liggende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2007 Starteren var litt merkelig ja... Men kaldstartproblemet kan virker som kaldstartregulatoren. Det er en stor kloss med to bensinslanger og en vacumslange nede på førersiden av motoren..Det kan være en idè å sjekke den For når den om man tar av slangen på den og holder for så går motoren ganske høyt på turtall på tomgang..Samtidig som den ikke får den bensina den skal ha når den er kald, om denne ikke funker:) Heter varmkjøringsregulator. Hvis den ikke virker, så må du holde gass på bilen din når den er kald for at den skal gå. regulatoren gjør at jetronicen sender mere bensin på alle 5.dysene inntil motoren får temp. Kaldstartsdysa som sitter i innsuget blir stryrt av en enkel temp.føler. mener den skal sitte i bakkant av toppen. Men hvis denne dysa ikke dusjer når du skal starte i alt under 0 grader. så starter ikke bilen din..ganske enekelt. da må du slepes igang. hvis jeg var deg, ville jeg skifta bensinfilter. vært sikkert på at det er riktig bensintrykk(at bensinpumpa ikke er gåen), så ville jeg sjekka alle 6 dyser(5 +kaldstartsdysa) at de dusjer skikkelig. kaldstartsdysa kan du ta ut og sette strøm på.og trykkluft. de andre kan du ta flasketesten på...sjekke at det er lik flow, og ok dusj 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...