Sparkling av glassfiberdel på org. fanger

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg sparkle på glassfiberdelen på den orginale bakfangeren?

Er en VW passat sedan der er snakk om.

Tips om hva jeg må gjøre/hva jeg skal bruke osv.

Noen som har bilder også for å illustrere hadde vært fint.

Takker for svar om det kommer inn, men for de som har tenkt å komme med noen spydigheter elr sier at det ligger 1000 tråder på forumet for det kan heller gi meg en link til det i så fall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å ødelegge men dette har vært oppe i minst 10 tråder tidligere, men jeg kan heller ikke bruke den der søke driten :P

 

du bør IKKE bruke sparkel som et lim !!!

etter det jeg skjønner så har du ei leppe som skal monteres under orginale støtfangeren ?

da bør du i så fall gjøre den leppa helt ferdig med lakk og alt, så bruke TEC7 eller noe sånn + noen bolter eller noe !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror Thorfinn mener at han skal cleane overgangen mellom original bakfanger og glassfiber nedre del..

Jeg prøvde å søke litt for deg, men fant ikke noe særlig. Kun skjøting av plastleppe til plastfanger.. Noen andre som har tips her??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk Roar:)

Her er den delen som skal på org. fangeren: HekkskirtPassat3B.jpg

 

Forslag for hva som egner seg best for å spleise dem sammen? Samtidi som vil jeg ha en fin og clean overflate

Takk for svar men som sagt, har prøvd å finne frem selv men det var ikke så enkelt som jeg trodde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør som jeg sa, men for å få den fine overgangen kan du kanskje bruke sånn tettnings stoff som brukes på skøter på panser, dører osv. det herder og er overlakkerbart på noen timer men bli ikke helt møkka stivt, du lager en fin overgang med en sparkelspade eller litt spytt på fingeren og dra forsiktig over ! mener 3M fører dette, men veit ikke produkt nummer, det finner du hos din nærmeste 3M forhandler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slaks stoff er det du snakker om da? Silikon kan vel ikke brukes? Så vist jeg bare sparkler rett over så er det stor fare for at det kan sprekke opp? sånn å forstå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er denne jeg tenker på: Produktbetegnelse: 3M 8855

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan bruke silikon til å feste leppa med, men ville ikke laget overgangen med den... sparkel vil nok sprekke ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste en tråd der det var en type spakel som tølte litt mere juling en vanlig... men vist leppa blir festet skikkeli, da blir det vel ikke noen glidninger slik at den sprekker? Men tror nesten jeg må høre på deg... Jeg har i alle fall null peiling: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du kan jo alltids bruke glassfiber sparkel, denne tåler mer, men det er jo er helvette å få det bra da denne er steinhard å slipe !

 

jeg ville gått for tetnings stoffet, da dette er bare å legge på (kommer på patron, sånn som sikaflex osv) så er det bare å stryke den ut sånn som du vil ha ! men dette er ikke noe å bygge med, jeg tenker at du bare gjør kanten finere... litt vanskelig å forklare :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får prøve... Om det blir for ille så får jeg bare få noen fagfolk til å gjøre det men.... selvgjort er velgjort sier de men vi får se:)

Hadde du navne på det andre jeg kunne bruke for å få en fin overflate?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får prøve... Om det blir for ille så får jeg bare få noen fagfolk til å gjøre det men.... selvgjort er velgjort sier de men vi får se:)

Hadde du navne på det andre jeg kunne bruke for å få en fin overflate?

 

Produktbetegnelse: 3M 8855, det er denne du tenker på ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.