Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjørte hjemover igår, etter jeg hadde spylt over bilen. Akkurat idet jeg kjører inn porten hjemme, tenner ABS lampa seg. Ble litt oppgitt over at bilen måtte på service igjen.

Men idag når jeg kjørte til skolen, ga jeg på og låste forhjula, da begynte abs å virke igjen. Så sånn har det vært i hele dag. ABS lampa lyser nå og da.

Regner med at det er vann/is i en eller flere følere, eller tar jeg feil?

Mvh

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tilsvarende symtomer på bilen min en gang. Viste seg at det var kortslutning i tilhengerkontakta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojda, jeg har ikke tilhengerfeste, så det er det problemet eleminert.

Men tror det må være vann, abs har en vane med å slå seg av i oppoverbakker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det 3 pip med det samme du slår teningen på? Da lyser den store varsel i Fis + gule abs lampa? I så fall så er det mulig enten dårlig forbindelse med styringen eller kanskje deffekt abs ecu. Kjør en diagnose på den så ser du om du ikke får kontakt med ecu til abs i det hele tat og du har undersøkt sikkring og ellers + og jording så mest sansynlig e det ecu.

: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det piper ikke, det er bare den gule abs lampa som lyser. Får vel stikke på Møller og få de til å kjøre diagnose ja.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis (tidligere mekaniker) fortalte at han hadde problemer med sin abs og at grunnen var at han hadde fått vann i B-stoplen. Det ligger visst noen "følere" der.

Jeg vet ikke noe om dette, så ikke skyt meg om det er feil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har absen vært fin hele dagen. Men i ettermiddag klikka den helt!

ABS pumpa går uten at jeg bremser, og hvis jeg bremser, slår pumpa seg på, uten at det er glatt....

Får håpe jeg får tid til å dra på Møller i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det vare abs følere på noen av hjula. Du kan som sagt da enten ved hjelp av noen som har vag com eller møller kjøre diagnosen. Men trur nesten at det er noen føler som er klikka eller så kan du rense de ta av hjul skru av akslingen også har du føler lengstt inne. Men jeg vile først tatt den diagnosen så ser du hva n sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en føler som er defekt på ett av hjula ja, hadde det samme på min, plagsomt å ikke vite om du har abs når du trenger det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro på Møller idag, det var føleren i det venstre hjulet som det var noe feil med.

Men siden jeg vaska bilen før det skjedde og at det har vært ganske bløtt på veiene, velger jeg å vente en stund før jeg gjøre noe stort med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.