2,3 quattro med diffspærre opp til 40 km! vill ha den til å fungere i hastigheter!!:(

Anbefalte innlegg

jeg har en audi 100 2,3 quattro 1989 mod avant! hvordan får men koblet så spærra på bakhjula varer lengre en til 40 km/t ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk søkefunksjonen:

en blå eller hvit ledning under høyre setet eller lign!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk søkefunksjonen:

en blå eller hvit ledning under høyre setet eller lign!

Blå og hvit ledning under baksetet, klipp denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å da funker spærra lenre en til 40 km/t? å det er garantert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å da funker spærra lenre en til 40 km/t? å det er garantert?

Ja og ja...

Søk og du skal finne...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipp blå ledning med hvit stripe på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv gjort dette (en blå ledning med tynn hvit stripe under baksetet), men vil anbefale å ordne en on/off ordning på dette i stedet for bare å klippe den. Den fartssperren er jo der for en grunn, nettopp for å beskytte drivverket og diffen for å bli ødelagt f.eks ved bruk i høy hastighet i sving med sperren inne.

Jeg har ordnet meg en switch som resetter seg når man skrur av tenningen. Dette gjør at hvis jeg slår av fartssperren og aktiverer sperren for å leke litt, og deretter parkerer bilen, vil både fartssperren og diff-sperren(orginalt) være slått av når man igjen starter bilen. Dette er jo mest fordi jeg selv ikke skal glemme det, eller at folk som eventuelt får låne bilen (selv om det er få) ikke skal være uheldig å kjøre med diff-sperren aktivert. Du har jo også den enkle måten med kabel-sko sånn at du kan fjerne fartssperren bare når du skal leke deg litt, for så å sette den på igjen. Spørs bare hvor masse arbeid du vil legge i dette: rolleyes Selv mener jeg det er best å gjøre det skikkelig da når en først holder på:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel også mest kjøreegenskapene som er problemet, unnamanøver med sperra bakaksel på våt vei er ikke morro! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har abs på bilen så skal det litt til for å glemme av sperra når det lyser orange i speedometeret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av den berømte ledningen:)

Sperre.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bilder der fra midtkonsolen eller baksete? men jeg har ikke gjort noe med det enda men har funnet ut at den slår seg ikke av ved 40 km! helt plutselig! :) morro bare synd at snøen er borte på østlandet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.