Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på noe, hvorfor låser ikke alle hjulene seg når man drar i håndbrekket med quattro? Siden det er jo permanent 4wd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diffrensialen... Tillater at et hjul snurrer fortere enn et annet, Ellers så ville man hatt problemer i svinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diffrensialen... Tillater at et hjul snurrer fortere enn et annet, Ellers så ville man hatt problemer i svinger.

Men når begge bakhjulene er låst går ikke det over diffrensialen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror at alle hjulene låser seg hvis man ikke har clutchen inne når man drar i håndbrekket. Med clutchen inne låser bare bakhjula seg. Hvis jeg drar i håndbrekket under vanlig kjøring, skjer det lite, men klarer ikke å låse bakhjula, så da regner jeg med at alle hjul bremser via drivverket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når begge bakhjulene er låst går ikke det over diffrensialen..

senterdiffen har samme oppgave.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merker godt til det problemet på bilen min. Jeg kjører med automat og når jeg drar i brekket skjer det ingenting. Jeg må inn i svingen. sette kassa i N dra i brekket. Tilbake i drive. gi gass. Med andre ord så bruker ikke jeg brekket på bilen min;) Hvis bilen står i drive og jeg drar i brekket så overfører bilen all kraft bak og drar bakhjula rundt selv med brekket på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merker godt til det problemet på bilen min. Jeg kjører med automat og når jeg drar i brekket skjer det ingenting. Jeg må inn i svingen. sette kassa i N dra i brekket. Tilbake i drive. gi gass. Med andre ord så bruker ikke jeg brekket på bilen min;) Hvis bilen står i drive og jeg drar i brekket så overfører bilen all kraft bak og drar bakhjula rundt selv med brekket på.

Nemlig! Torsen gjør sånn at drivkrafta går dit det er mest moment. altså der du har dratt på brekket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.