#1 Skrevet Mars 1, 2007 Når bilen blir varm, så rister/rykker/napper det i hele bilen når den går på tomgang. Har prøvd å finne info om dette på forumet, men har ikke funnet noe godt svar. Har sjekket bilen for feilkoder, det var ingen. Hva kan dette være? På forhånd takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2007 er ikke dette e gaanti sak?? er ikke bilen tålig ny da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2007 er ikke dette e gaanti sak?? er ikke bilen tålig ny da?? Bilen er registrert 11/11-03, så den er utenfor 3års garantien. Men kjøpsloven sier vel noe om at det er 5 år på ting som forventes å vare lenger enn 5 år tror jeg. Bilen har ikke rullet over 100.000km enda heller. Etter det jeg har skjønt så er det flere som har problemer med dette, så Møller bør jo vite hva det er. Problemet er at det er 1mnd venteliste på skøyen og slependen, så jeg tenkte jeg skulle lufte problemet her på forumet tilfelle det er en bagatell som kan ordnes uten å sette bilen på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2007 Når bilen blir varm, så rister/rykker/napper det i hele bilen når den går på tomgang. Har prøvd å finne info om dette på forumet, men har ikke funnet noe godt svar. Har sjekket bilen for feilkoder, det var ingen. Hva kan dette være? På forhånd takk for svar. Temperaturgiver føleren?? prøv å bytt den, koster ca 300 på møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2007 Kan dette være relevant? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=65392&highlight=2.0%2A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2007 Det som ser ut til å være mulighetene er?: Turbo EGR ventil Dysefeil Temperaturgiver føler Svinghjul Typisk meg å kjøpe en bil med problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 26, 2007 Dette blir bare bedre og bedre. Nå slurer jaggu clutchen på 3. og 4. gir å nå. Hvor lenge bør en clutch holde på denne bilen? Kann dette være årsaken til ristingene på tomgang kanskje?? Noen som har tips til en clutch som tåler litt mer (vil jo ha chipp etter hvert)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 26, 2007 Hvor lenge bør en clutch holde på denne bilen? En clutch kan i teorien vare ut bilens levetid ved riktig bruk og om den er riktig dimensjonert for bil og motor. Det er av samme årsak fullt mulig å brenne i filler en clutch på 5 minutter om man vil. Som et eksempel kan min egen Allroad nevnes. Den passerte i helgen 270' på telleren på originalclutch og slurer ikke på noen måte. *Bank i bordet* (Har komplett historikk, så ja jeg er sikker). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2007 hei du... funne ut hva som er galt med bilen din?? samme har skjedd med min golfv 1,9tdi 2004 mod... der var det svinghjulet som var gåent... var på vw forhandler idag og der skulle di ha 15000 for nytt svinghjul med arbeid, 'og om e må ha ny klutch kommer dette i tillegg....dritt... "garantien skal visst dekke 70% men alikevel blir det dyrt... skulle nesten tro at det skulle være mulig å få dekket hele beløpet siden det er en svakhet fra fabrikken på disse bilene? noen som vet??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 1, 2007 heisann... var svinghjulet og klutchen som var gåent på min bil... fikk byttet dette hos gromstad auto... garantien dekket 70%, men om din bil ikke er import dekker di den nok hele beløpet.. 5år hvis det ikke er import.. 3år hvis import etter det dekker di prosentvis etter som gammel bilen er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 1, 2007 Bilen var på Møller Gjøvik i to uker i september, hvor de byttet en dyse. Etter dette så har ikke bilen hatt de psyko rykkingene den hadde tidligere, men jeg synes fortsatt den går i overkant ujevnt på tomgang til tider. Kan dyserens være en idé? Ville den gått konstant ujevnt ved evnt def svinghjul'? Noen som har peil på hvordan clutch-pumpa på min bil virker? Er det en mulighet at clutchen slurer fordi pumpa ikke slipper trykket 100%, eller er dette en ønsketenkning :-). Synes det er rart at den ikke er konsekvent i sluringen, kan gå dager mellom hver gang den slurer. På forhånd takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...