Anbefalte innlegg

Jeg har en j..... irriterende knirkelyd bak på høyre side når jeg kjører i dumper, noen som vet hva det kan være? Foring eller noe sånn? Forslag mottas med stooort takk... Det er vel ikke multiknirk bak på en golf4 variant, sikkert dumt spørsmål.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mer som en klonkelyd bak når jeg kjører over dumper o.l., og jeg har ikke funnet ut hva det er ennå. Ikke det at jeg har forsøkt så mye heller da :) , men jeg frykter for demperne mine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sjekk innfestingen til Stabstag !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, hvor er innfestingen til stabstag bak da?

Var ikke klar over at det var stabstag bak, men det er godt mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Jeg har mer som en klonkelyd bak når jeg kjører over dumper o.l., og jeg har ikke funnet ut hva det er ennå. Ikke det at jeg har forsøkt så mye heller da :) , men jeg frykter for demperne mine.

sjekk travers-foringene bak! Meget sannsynlig for at det er disse..hadde samme problem på min 3'er..trodde det var demperne..men etter å ha skiftet de så såg jeg slakke i traversene,må på verksted for å skifte dette da det kreves presse for å få dem på plass. koster litt over 1000kr på vw-verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

sjekk travers-foringene bak! Meget sannsynlig for at det er disse..hadde samme problem på min 3'er..trodde det var demperne..men etter å ha skiftet de så såg jeg slakke i traversene,må på verksted for å skifte dette da det kreves presse for å få dem på plass. koster litt over 1000kr på vw-verksted.

Jeg får klonklyd når jeg svinger i lav fart, er det noe ala`dette eller bare fjærbeinslager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

Ja, mulig at det kan være disse. Men det som jeg synes er litt rart, er at lyden var der ikke før jeg senket bilen. Men en liten uke etter senkingen kom den. Og det er ikke noe med fjærene, det har jeg dobbeltsjekket (har fjærspenn og slikt), samt at Biltilsynet har godkjent det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

Jeg får klonklyd når jeg svinger i lav fart, er det noe ala`dette eller bare fjærbeinslager?

fjærbeinslager..mest trolig. travers høres i dumper/planoverganger og fartsdump..irriterende lyd og bilen gynger lettere i høy hastighet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.