#1 Skrevet Mars 1, 2007 Starta bilen i går til morgen, gikk som en klokke.. Skulle dra hjem fra jobb, men bilen ville ikke tenne.. Den gir ikke gnist på noen av coilene.. Har prøvd å byttet slutt stykke "fordelinga" men det hjalp ikke.. Noen som har no tips til hva å sjekke? Bensin får den! Bilen er en 93 mod s4 2,2t gått 202k.. Bilen er org, kun med 3" downpipes og ut sammen med et kn konfilter Håper på hjelpsome svar Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2007 Starta bilen i går til morgen, gikk som en klokke..Skulle dra hjem fra jobb, men bilen ville ikke tenne.. Den gir ikke gnist på noen av coilene.. Har prøvd å byttet slutt stykke "fordelinga" men det hjalp ikke.. Noen som har no tips til hva å sjekke? Bensin får den! Bilen er en 93 mod s4 2,2t gått 202k.. Bilen er org, kun med 3" downpipes og ut sammen med et kn konfilter Håper på hjelpsome svar Fredrik få noen til og kjøre diagnose på den.. vag com er tingen på gamle biler.. vanskelig og si hva det kan være . beste er og få tatt en diagnose på den.. noe lignende skjedde med min men den starta kunn da den var kald.. synderen var en halgiver på kamdrevet.. få tat en diagnose du med vag com eller lignende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2007 Okai, da skal jeg prøve på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2007 #1 : hva er "sluttstykket"? er det tenningsmodul det? i såfall har jeg ikke hørt det før #2 : byttet du "sluttstykket" før du forsøkte å dra fra jobb da? Eller når den ikke startet? På min bil fikk jeg "forvarsel" med fjusk på syl#3, da var coil dårlig, det som skjedde påfølgende var at sikringen før hjernen røk (under teppet på pass. side, over hjernen) , men det er jo gjerne en grunn til at den ryker, dette skyldes enten overslag i coil eller tenningsmodul.. Feilsøkningstips må da være å bytte modul med den du har byttet over til den andre, skifte sikring til ECU (om den er gåen) prøve på ny, ryker sikringen igjen da så er det mest sannsynlig en coil som på min.. Håper det hjelper noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2007 Roger Ivar; vagcom er jo ikke supert utviklet på våre biler da, men fant du hallgiver feilen din via den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 1, 2007 Roger Ivar; vagcom er jo ikke supert utviklet på våre biler da, men fant du hallgiver feilen din via den? jepp den dukka opp der ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2007 #1 : hva er "sluttstykket"? er det tenningsmodul det? i såfall har jeg ikke hørt det før #2 : byttet du "sluttstykket" før du forsøkte å dra fra jobb da? Eller når den ikke startet? På min bil fikk jeg "forvarsel" med fjusk på syl#3, da var coil dårlig, det som skjedde påfølgende var at sikringen før hjernen røk (under teppet på pass. side, over hjernen) , men det er jo gjerne en grunn til at den ryker, dette skyldes enten overslag i coil eller tenningsmodul.. Feilsøkningstips må da være å bytte modul med den du har byttet over til den andre, skifte sikring til ECU (om den er gåen) prøve på ny, ryker sikringen igjen da så er det mest sannsynlig en coil som på min.. Håper det hjelper noe Ja er tenningsmodul:P hehe (var mekanikeren som sa sluttstykke:P) Prøvde å bytte den etter at bilen ikke startet.. Men har byttet tilbake.. Har hatt problemer med 1 coil tidligere, men den byttet jeg.. Skal ta å kikke litt på sikringen jeg;) Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2007 Har du innslag av gnist nå? For når denne sikringen ryker får du ingen gnist.. Det er ett typisk coil problem tror jeg, men køddet er å finne ut hvilken, om den ikke starter og knekker sikringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2007 Har du innslag av gnist nå? For når denne sikringen ryker får du ingen gnist.. Det er ett typisk coil problem tror jeg, men køddet er å finne ut hvilken, om den ikke starter og knekker sikringer Har ikke fått sjekket enda.. Har ikke gnist på noen a coilene.. Ja mye mulig det er det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 3, 2007 Nå har jeg sjekket skringer ved hjernen der.. i siden ved døre og i motorrommet, alle er hele:S Og fortsatt ikke no gnist.. Noen som vet om noe annet? Noen i skiens område som har vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 3, 2007 Da fikk du sjekket de som ligger i overkant av hjernen og? En rød/gul + + ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 3, 2007 Da fikk du sjekket de som ligger i overkant av hjernen og? En rød/gul + + ?? Ja de 4 som står sammen som dekker over hjernen på toppen lissom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 4, 2007 Ingen som vet noe? Ingen som har Vag-com her i nærheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 4, 2007 Tror nok du har tatt knekken på en/eller begge tenningsmodul/er.-Når sikringene er hele, og du ikke får gnist på plugger.Årsaken til at modulen ødelegges er mest sannsynlig overslag i coilrekken. Så begynn i den ene enden, sjekk ledningene fra coiler helt fram til tenningsmodul. Isoleringen på disse blir sprø av varme og faller av. Kan repareres med krympestrømpe, men anbefaler å kjøpe ny coilrekke. Mekonomen har orginalcoil til kr 1300. Tenningsmoduler er svindyre, kjøp disse brukt her på forumet eller hos en bilopphøgger.(moduler fra v6 passer og til din bil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 4, 2007 Tenningsmodulen er de 2 som står under det deksele som står på torpedovegen ikke sant? De 2 prøvde jeg fra bilen til Torstein.. Men mener du at jeg kan ha knerta alle 5 coiler? 1300kr for 1 eller 5? (tipper 1:P) Ikke bedre å bestille disse: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=466 ?? Men skal sjekke litt ledninger.. Men har prøvd å måle lednigene som går fra hjernen og til tenningsmodulen.. Da får jeg ikke no spenning.. (mekaniker som har gjort det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 4, 2007 Tenningsmodulen er de 2 som står under det deksele som står på torpedovegen ikke sant? De 2 prøvde jeg fra bilen til Torstein..Men mener du at jeg kan ha knerta alle 5 coiler? 1300kr for 1 eller 5? (tipper 1:P) Ikke bedre å bestille disse: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=466 ?? Men skal sjekke litt ledninger.. Men har prøvd å måle lednigene som går fra hjernen og til tenningsmodulen.. Da får jeg ikke no spenning.. (mekaniker som har gjort det) Ja, tenningsmodulene er under dekselet på torpedoveggen. Jeg har erfart at feil (les overslag) tar livet av" tenningsmodul. ca 1300 pr coil ... ja! Har du mulighet til å låne hjernen (ECU) av Torstein? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 5, 2007 Ja, tenningsmodulene er under dekselet på torpedoveggen. Jeg har erfart at feil (les overslag) tar livet av" tenningsmodul. ca 1300 pr coil ... ja! Har du mulighet til å låne hjernen (ECU) av Torstein? Nei jeg fikk i låne det gitt.. hehe.. Noen som vil låne bort i 2 sekunder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 5, 2007 Jeg har en ECU liggende, men er litt redd for den;) Tenker da på at du kanskje har en feil på elektronikken din som kan ta knekken på hjernen du låner. Vi får prøve å holde liv i denne tråden til det dukker opp noen med mer peiling på ECU og elektronikken enn det vi har. Så kom igjen gutter ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 5, 2007 Jeg har en ECU liggende, men er litt redd for den;) Tenker da på at du kanskje har en feil på elektronikken din som kan ta knekken på hjernen du låner.: Det sjønner jeg veldig godt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 5, 2007 Lenge siden du sjekket coil pris på mekonomen Preben? Og de var originale BERU der og? Det var billig synes jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 6, 2007 Lenge siden du sjekket coil pris på mekonomen Preben? Og de var originale BERU der og? Det var billig synes jeg Det er nok et år siden jeg byttet coilrekken: rolleyes Ser de koster 1817,40 ... - 27%(491)=1326,- Link: http://webkat.mekonomen.se/inetkat/default.asp?Hbutik=6031-000&Hsprak=N&Htider=man%2Dfre+09%2E00%2D+17%2E00+%2D+tor+09%2E00%2D18%2E00+%2D+l%F8r+10%2E00%2D16%2E00&Hadress=Haakon+VII%27s+gt%2E+9+%28City+Lade%29%2C%26nbsp%3B7443%26nbsp%3BTrondheim%2C%26nbsp%3BTel%3A%26nbsp%3B7389+1300&Hepost=trondheim@mekonomen.no Dette er hva jeg betalte! Så ... jeg lyver ikke;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 6, 2007 Du har en mulighet for å "blinke" ut feilkoder hvis du ikke har tilgang til Vagcom, les her for hvordan, du må ha motorlampe pære i dashbordet, det er ikke sikkert den er der men den er bare å putte inn. http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf20v.html#fcs4 liste over feilkoder http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vcodes.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 7, 2007 Du har en mulighet for å "blinke" ut feilkoder hvis du ikke har tilgang til Vagcom,les her for hvordan, du må ha motorlampe pære i dashbordet, det er ikke sikkert den er der men den er bare å putte inn. http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf20v.html#fcs4 liste over feilkoder http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vcodes.htm Smart;) skal test det litt i hælja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 12, 2007 Weee:D Nå var bilen igang igjen, må bare få dratt ut no bensin i eksosannlegge.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 15, 2007 Weee:D Nå var bilen igang igjen, må bare få dratt ut no bensin i eksosannlegge.. Hva var feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...