Anbefalte innlegg

Hadde ett lite problem med en servopumpe med en gåen pakning på for en måneds tid siden, som førte til at all olje på systemet forsvant på en halvtime. Måtte i den sammenheng stoppe på nærmeste bensinstasjon og kjøpe det eneste de hadde, transmisjonsolje med rød farge. Tanken var da nesten tom. En time senere var det tomt for olje igjen, så da kjøpte jeg en flaske til av samme type, så all væske i systemet er nå av den typen. Har nå fått fikset lekasjen, så systemet er tett, MEN:

Har forstått det slik at det bør være en spesiell type servoolje på systemet, hvilken type olje anbefales? Også, hvordan tømmer jeg ut eksisterende olje? Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

olje kan du kjøpe på møller. der selger de original (sjokkerende :)) grønn olje!

koster en del pr liter

uansett.. enkleste er uten at jeg veit helt hvordan det er på audi'n, er å ta bort returslange på laveste punkt (det vil ikke si trykk slangen) .. returslangen har slangeklemmer..

dette gjøres etter at begge framhjula er i fri luft.. åpne slangen og sving fra side til side ett par ganger!

hell nedi ny olje, (etter at du har satt på slangen igjen) så kjører du på med mer svinging.. tapp så olja igjen og fyll på ny olje :)

husk at svinginga skal gjøres UTEN at motor er på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen på møller er vel ikke akkurat underpriset.. :P Olje har de jo overalt til halve prisen, bare jeg vet hvilken type jeg skal bruke. Noen som vet hvor mye olje som trengs, forresten?

Hm, hvorfor skal ikke motoren gå når jeg svinger på hjula? Da vil vel ikke oljen sirkulere, siden pumpa ikke går heller..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det bare tar noen sekunder å tømme hele beholderen.

Billigste olje med rett spesifikasjon får du fra oljelageret. Se linken min over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.