Anbefalte innlegg

Når jeg leser av feilkodene på A6'en får jeg på motor:

 

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

Når jeg prøver å lese av TDI timing vha VAG-COM får jeg "timing too advanced" dvs. sprenger skalaen... Ikke helt bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du lese ut hva timingen gjør, normalt (på block 001, 002, 003) ? "timing too advanced" tyder på at blandingen antenner for tidlig.

 

Det kan være en rekke feilkilder, har du gjort noe rundt kammer, reg. reim o.l?

 

På TDIen skal du kunne sette timingen på gruppe 000 i basic settnings, siden du har VAG-COM, står en forklaring her : http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html (to avsnitt ned, setting ignition timing).

 

Start med å måle MAF (LMM) + Turbo og sjekk at motoren får luft.

 

HTH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte visst å nevne at bilen går. Tilsynelatende uten problemer da den har vært slik som dette siden jeg fikk den. 15000km hittil uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel går bilene helt "greit" med liten pre/post antenning (om du ikke ligger alt for langt ute). Du kan/kan ikke ha symtomer som bank/ping på høye turtall, rufsete på lave turtall +++

 

Har forrige eier nevnt noe ang. reg.reim skifte? Ble timingen justert etter det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrige eier nevnte ingenting. Reg.reim bytte står for døra nå snart uansett (innen 15000km) så jeg kan få justert timinga da, men det er irriterende å vite at alt ikke er 100%.

 

Fysisk justere pumpa vet jeg ikke om jeg tør begynne å rote med sjøl.

 

Jeg får vel hoste opp 10.000 for bytte av reg.reim og vannpumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

See it from the bright side, cheaper than a rebuilt engine

 

Post oss med hvordan det går!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.