Skifte av servoslange, bensinrør og bremserør.

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt bilen inne på verksted og fikk beskjed om at langsgående bensinrør og bremsrør måtte byttes. Jeg må også bytte rør/slange til servopumpe (-93 S4) Er dette noe jeg får til selv? Har tilgang på smøregrav.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp hatt bilen inne på verksted og fikk beskjed om at langsgående bensinrør og bremsrør måtte byttes. Jeg må også bytte rør/slange til servopumpe (-93 S4) Er dette noe jeg får til selv? Har tilgang på smøregrav.

Om du får det til må du vurdere selv, det er nesten fristende å si nei siden du spør :) Men siden du spør så har du lyst, og har du lyst så får du det til.

Bremsene:

Dra til Biltema eller Mekonomen og kjøp kobbernikkel bremserør (sterkere og lettere å bøye enn de billigste kobberrørene). Biltema har rimelig verktøy for å lage konisk ende (for å skru skjøter og overgang til bremseslange/calippere). Pass på ved kjøp av de spesielle muttrene til skruskjøter/overganger at de har riktige gjenger, det finnes flere typer som ser relativt like ut (tommer, metrisk, fine og grove). Les bruksanvisningen for å lage kon inni verktøyesken og du fikser biffen. Overgangene må tightes relativt godt for å sikre at de halvskjeve konene du har laget skal tette. Forutsetter at du kan lufte bremser ?

Styringen og bensinrørene:

Antar du får hydraulikkrørdelene du trenger til styringen fra Tess. Bensinrør: Jeg har brukt hydraulikkrør fra Tess og skjøter fra rørleggeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Har lyst til å skifte de ja, derfor spørsmålet. Greit å prøve selv, det verste som kan skje er at jeg lærer noe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.