#1 Skrevet Mars 2, 2007 Har nettopp hatt bilen inne på verksted og fikk beskjed om at langsgående bensinrør og bremsrør måtte byttes. Jeg må også bytte rør/slange til servopumpe (-93 S4) Er dette noe jeg får til selv? Har tilgang på smøregrav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2007 Har nettopp hatt bilen inne på verksted og fikk beskjed om at langsgående bensinrør og bremsrør måtte byttes. Jeg må også bytte rør/slange til servopumpe (-93 S4) Er dette noe jeg får til selv? Har tilgang på smøregrav. Om du får det til må du vurdere selv, det er nesten fristende å si nei siden du spør Men siden du spør så har du lyst, og har du lyst så får du det til. Bremsene: Dra til Biltema eller Mekonomen og kjøp kobbernikkel bremserør (sterkere og lettere å bøye enn de billigste kobberrørene). Biltema har rimelig verktøy for å lage konisk ende (for å skru skjøter og overgang til bremseslange/calippere). Pass på ved kjøp av de spesielle muttrene til skruskjøter/overganger at de har riktige gjenger, det finnes flere typer som ser relativt like ut (tommer, metrisk, fine og grove). Les bruksanvisningen for å lage kon inni verktøyesken og du fikser biffen. Overgangene må tightes relativt godt for å sikre at de halvskjeve konene du har laget skal tette. Forutsetter at du kan lufte bremser ? Styringen og bensinrørene: Antar du får hydraulikkrørdelene du trenger til styringen fra Tess. Bensinrør: Jeg har brukt hydraulikkrør fra Tess og skjøter fra rørleggeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2007 Takk for svar. Har lyst til å skifte de ja, derfor spørsmålet. Greit å prøve selv, det verste som kan skje er at jeg lærer noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...