#1 Skrevet Mars 2, 2007 Når jeg skulle hjem i sta så stertet jeg bilen og den fyrte som bare det. Men ide jeg satte den i drive så sank turtallet så mye at den stoppet opp. Virker som konvørteren eller hva det heter ikke kobler helt ut og ligger og små bremser motoren. Burde jeg bare stille opp tomgangen eller hva kan ha skjedd her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2007 Kjøpe en bil uten celebral-giring kanskje? Nå er ikke autolat-kasser helt min greie. Men sjekke at det er bra med olje, eventuelt prøve å skifte olje? Skru opp tomgangen er vel ingen bra løsning. Hvis det er noe galt ute og går, så blir det vel sikkert ikke BEDRE etterhvert som tiden går.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2007 oljeskift er en veeldig vesentlig ting når det gjelder automatkasser, (som forøvrig er noe dritt uansett..hehe) eneste erfaring jeg har med automat er fra amcars, har aldri vært borti at de henger igjen, men heller at de slurer når de er på siste vers.. Men som sagt, skift olje og filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2007 Problemene startet etter at det ble skiftet regg reim på bilen. Da begynte den å NESTEN kvæle seg før den skjøt fart ved kikk start i 1 gear. Og i går så plutselig begynte dette. Ja jeg vet det er auto lat. Og hadde jeg hatt råd hadde ken vært konvertert til manu for lenge siden. Men jeg har ikke råd så da må jeg klare meg med det jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2007 Har du fått tatt en test med VagCom. for være sikker på at det ikke ligger noen feil inne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2007 Nei. Har fått tips om at det kan være en sensor på kassa som kan være gåen. Det finner man vel ut med vag-com? Og finner jeg ikke noe der sp skal jeg ha sånn 1'er service på den nå så da skal jeg bytte olje i kassa samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 4, 2007 HVordan ser diagnosestikket ut på bilen din ? Er det slik EOBD eller er det sånn en blå og en hvit kontakt ? Mvh Emil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 4, 2007 Ja sikkert;) Nå snakker du om ting jeg ikke vet noen ting om. Er ikke noe mekanikker så skal du spørre om ting må det spørres med teskje ellers skjønner jeg ikke hva du snakker om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 4, 2007 Hvis det startet etter at du bytte regreim så ville jeg så absolutt sjekket og dobbelt sjekket timingen på reima... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2007 Kjenner ikke motortypen din, men kom på noe jeg var ute for på en bmw. Lokket til oljepåfylling var ikke satt ordentlig på, og den gikk ikke på tomgang når den ble satt i gir. Satt lokket på ordentlig, og bilen gikk som den skulle igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2007 Ja sikkert;) Nå snakker du om ting jeg ikke vet noen ting om. Er ikke noe mekanikker så skal du spørre om ting må det spørres med teskje ellers skjønner jeg ikke hva du snakker om. Han lurte på om du har OBD-I (2x2 kontakt i sikringsboksen i motorrommet) eller OBD-II kontakt (en stor kontakt med massevis av pinner i, typisk plassert inni bilen). Jeg er 99,9% sikker på at alle C4-biler har OBD-I, altså de to kontaktene i sikringsboksen. Er sikkert noen som tar en test for deg, regner med at det er tett av folk med Vag-Com i Oslo. Jeg solgte bl.a. min kabel og OBD2->OBD1-adapter til Vilhelm Dybwad. EDIT: Trodde forøvrig at det var noe sammenkobling mellom girkasse-styringa og motorstyringa, sånn at bilen normalt ikke skulle kveles uansett. Jeepen min fikk for seg at den skulle gå på 100-200 rpm på tomgang en liten periode, men den stoppa ikke når jeg satte den i gir allikevel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 5, 2007 Fikk en liten aha opplevelse når jeg kjørte bilen i sta. Alle problemer med at den stopper har nå blit borte over natta siden den har stått siden jeg laget tråden og nå funker det igjen. MEN!!! I sta så funket plutselig ikke crus kontrollen. Så tror nesten jeg med sikkerhet kan si at det er noe med det elektriske til kassa som kan skape problemer. Eller? Ble jo nevnt noe om en kontakt/plugg som styrte kassa. Fikk aldri noe svar på om jeg finner ut om den er def med vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...