#1 Skrevet Mars 3, 2007 Har litt lukte problemer med caddy'n.. Lukta kommer så fort vifta blir skrudd på. Så hvis jeg sniffer på lufta som kommer fra luftedysene lukter det muggent eller promp om du vil.. Står bilen over natta lukter det heller ikke no særlig på morran. Har prøvd å kjøre på kald luft og full blås noen minutter men lukta er der likevel. Det kan virke som lukta går vekk når jeg får kjørt litt, men det tror jeg heller er att jeg blir vandt til lukta. Hva er dette forno rart? Har no sånn desinfeksjon(?) spray greier jeg kjøpte på opsahl for lenge siden, kan denne brukes her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2007 Prøvd å bytte polenfilter da? Evnt kjøre en sånn rens på AC/luftanlegget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2007 akkurat vært service, så det har vel de byttet eller? Har sånn rens ting men vet ikke helt hvor jeg skal legge inn det røret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2007 Hadde akkurat samme problemet på min 05 caddy for et år siden. Forferdelig lukt, jeg klarte ikke å bruke bilen i påvent av ledig verkstedtime engang, ble dårlig av å sitte i bilen. Etter rens av klima anlegget og bytte av filter ble lukta borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2007 du må foreta en ac/klima anlegg rens. da skal det hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2007 Hadde akkurat samme problemet på min 05 caddy for et år siden.Forferdelig lukt, jeg klarte ikke å bruke bilen i påvent av ledig verkstedtime engang, ble dårlig av å sitte i bilen. Etter rens av klima anlegget og bytte av filter ble lukta borte. Lukter ikke no særlig nei.. Har en sånn rense spray ting, men hvor skal jeg stikke det inn? Er jo no sånt som 40cm langt med rør som skal inn ett sted.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2007 samme lukt problem har jeg,.. hvordan renser man dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2007 Dette er kjent problem i Sverige og problemet ligger i fuktighet under selve teppet, det kommer vann ved gasspedal og vannet reagerer med teppet og da får du lukta. Snakk med Møller om dette og de vet hva de må gjøre. Møller har enda ikke gått ut med dette i håp om at Norske kunder ikke klager på lukta, men snart så må de nok gripe fatt i problemet her også. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=145708 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2007 Jepp, dette gikk på garantien.. Bytta hele teppet i bilen og nå er lukta borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2007 Dette er kjent problem i Sverige og problemet ligger i fuktighet under selve teppet, det kommer vann ved gasspedal og vannet reagerer med teppet og da får du lukta. Snakk med Møller om dette og de vet hva de må gjøre. Møller har enda ikke gått ut med dette i håp om at Norske kunder ikke klager på lukta, men snart så må de nok gripe fatt i problemet her også. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=145708 Dette er nok et problem som møller vedkjenner seg. De har allerede satt igang med Aksjoner for å løse problemet, uten kostnad for kundene seff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2008 Har hatt luktproblem i bilen en stund nå. VW Touran 2004. Søkte litt på forumet og kom over denne tråden. Tok jeg en en titt under dørmattene mine.. Jepp - teppet er fuktig og lukter mugg. Møller neste! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 2, 2008 (endret) Fukten skyldtes ifølge Møller en lekk skjøt ved frontruten. De fikset skjøten som en reklamasjonssak, og det ser ut til å være tett. De ryddet dessverre ikke så godt opp etter seg. Servicelederen sa at de skulle pille ut interiøret og ta ut hele teppet. Men da jeg hentet bilen etter 3 dager, så det fortsatt ut som på bildene over. Mekanikeren sa han hadde løftet opp teppet og tørket opp, men hverken vasket bort muggen under matten eller renset teppet. I tillegg var lydisolasjon og teppet rundt pedalene slurvete montert. Serviceleder var enig i at dette ikke var godt nok, og da jeg hentet bilen andre gang så teppet ut som om det iallfall har vært forsøkt støvsugd. Teppet og lydisolasjonen rørte de ikke utover dette, jeg måtte selv pille det opp og legge det skikkelig på plass da jeg kom hjem. At det går an 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...