235/45-18 ZR dekk, Kven produserer dette?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter så store dekk som mulig til S4-en. Ønsker da å gå for denne dimensjonen som er 4,65% større enn orginal dim, på enten 8,5" eller 9" felger med ET 35-40.

 

Har funnet ut via Inter Dekk sine heimesider at følgende produsenter har denne dimensjonen:

 

Bridgestone til 1749,-/stk

Continental til 2183,-/stk

Pirelli Pzeronero til 2019,-/stk

 

Er her andre leverandører som er rimeligere?

Noen anbefalinger? Ønsker dekk som ikkje sporer, så 30-35profil er uaktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kan få problemer med en slik dimensjon på S4.......en kompis hadde 245/40-18 på en S6 C4 å det subba ganske bra i innerskjermene hans. Ville vel heller kanskje satset på 225/45-18 hvis det finnes ? Edit : 225/45-18 finnes hehe se her : http://www.interdekk.no/categories/summer_tires.php?search=dimensions&tire_thumbnails=off&width=225&profile=45&diameter=18&x=16&y=9

 

Hmmm... er det så trangt altså... ?

Eg har 235 i dag, og har ikkje merka noko subbing, men no er jo bilen ikkje senka (enda) så det har vel med det å gjere.

 

Ser at du skriver i en annen tråd her at der er plass til 10" felg bak. Kva innpress har denne da?

Med 225/45-18 framme og 255/40-18 bak så er der 0,23% differanse i rulleomkrets. Er dette OK for quattro-systemet?

Edit: Ser at 225/40-18 sammen med 255/35-18 som du ref. til har -0,24% i differanse, så da forstår eg at dette er OK.

Ser at dette utgjer kun 1mm på diameteren. Vil dekka slite seg like etter kvart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5 og 10x18 felger er meget pent på C4 sedan i mine øyne. Flere som kjører med 225/40 og 255/35 18 dekk,har gjort det i flere år uten problemer så det er vel bevis nok på at det går fint ?? Akkurat det med innpress og hva som går er nok litt øynene som ser. Hadde selv 10x18 Porsche felger bak med ET25 med Kumho 255/35 18 dekk uten at det subba selv med full ned-demping bak. Men dekkbredde varierer fra produsent til produsent så det kan subbe med annet merke dekk. Men holder du deg til innpress på rundt 35-40 er du iallfall ganske safe på en 10 toms felg bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5 og 10x18 felger er meget pent på C4 sedan i mine øyne. Flere som kjører med 225/40 og 255/35 18 dekk,har gjort det i flere år uten problemer så det er vel bevis nok på at det går fint ?? Akkurat det med innpress og hva som går er nok litt øynene som ser. Hadde selv 10x18 Porsche felger bak med ET25 med Kumho 255/35 18 dekk uten at det subba selv med full ned-demping bak. Men dekkbredde varierer fra produsent til produsent så det kan subbe med annet merke dekk. Men holder du deg til innpress på rundt 35-40 er du iallfall ganske safe på en 10 toms felg bak.

Takker!

Vurderer å gå for R-tech 23 felger i 8,5 og 9,5x18. http://www.dekk-spesialisten.com/26.html

Desse har ET på 35.

 

Da er der to alternativ i dekk:

235/45 framme og 265/40 bak (diff. 0,07%) eller

225/45 framme og 255/40 bak (diff. 0,23%)

 

Har mest lyst på 235/265 kombinasjonen, men må eg til med valsing er det ikkje aktuelt.

Vil det gå med 235 kombinasjonen om eg velger f.eks Falken dekk? Har snappa opp at desse er smale i forhold til påstempla dimensjon. Antar at diameteren er den samme uansett merke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Vurderer å gå for R-tech 23 felger i 8,5 og 9,5x18. http://www.dekk-spesialisten.com/26.html

Desse har ET på 35.

 

Da er der to alternativ i dekk:

235/45 framme og 265/40 bak (diff. 0,07%) eller

225/45 framme og 255/40 bak (diff. 0,23%)

 

Har mest lyst på 235/265 kombinasjonen, men må eg til med valsing er det ikkje aktuelt.

Vil det gå med 235 kombinasjonen om eg velger f.eks Falken dekk? Har snappa opp at desse er smale i forhold til påstempla dimensjon. Antar at diameteren er den samme uansett merke?

 

Både 225/45, 235/45, 255/40 og 265/40 er unødvendig store hjul på bilen din, velg heller kombinasjonen av 225/40 og 255/35 som Pål nevner! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både 225/45, 235/45, 255/40 og 265/40 er unødvendig store hjul på bilen din, velg heller kombinasjonen av 225/40 og 255/35 som Pål nevner! ;)

 

Kva legger du i "unødvendig"? Kva er bakdelane med dette?

Som "rookie" vil eg nødig legge meg ut med dere "mer ærfarne" , men eg har veldig gode erfaringer fra Grand Voyageren med max str. hjul (+4,4%).

 

Missvising på speedometeret er mindre enn 1km/t

Større profil - mindre sporing

Større profil - bedre komfort

Visuelt bedre, fyller bedre ut i hjul-buen.

Kan bruke større felg uten at bilen skriker "senk meg, senk meg"

Høyere toppfart (som om eg har bruk for det... :o )

Trur faktisk at forbruket ved langkjøring vil gå ned også, siden turtallet på motoren går ned ved samme hastighet.

 

Klarer ikkje å sjå nokon innlysende bakdel med det... so feel free to shoot... ;)

Edit: Selfølgelig må det ikkje subbe, da er det for stort!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva legger du i "unødvendig"? Kva er bakdelane med dette? Som "rookie" vil eg nødig legge meg ut med dere "mer ærfarne" , men eg har veldig gode erfaringer fra Grand Voyageren med max str. hjul (+4,4%).

Missvising på speedometeret er mindre enn 1km/t

Større profil - mindre sporing

Større profil - bedre komfort

Visuelt bedre, fyller bedre ut i hjul-buen.

Kan bruke større felg uten at bilen skriker "senk meg, senk meg"

Høyere toppfart (som om eg har bruk for det... :o )

Trur faktisk at forbruket ved langkjøring vil gå ned også, siden turtallet på motoren går ned ved samme hastighet.

 

Klarer ikkje å sjå nokon innlysende bakdel med det... so feel free to shoot... ;)

Edit: Selfølgelig må det ikkje subbe, da er det for stort!

 

Lov å legge seg ut her veitu. Men ulempene som jeg ser er:

1) Høyere bil, dvs visuelt verre. "Senk meg" blir enda tydeligere, ikke mindre.

2) Dårligere akselerasjon

3) Ulovlig ved over 5% avvik

4) Dyrere dekk pga ukurranthet (45 profil er mer sjeldent).

5) Fare for subbing HVIS felgen fyller ut hjulhuset. Kan ikke sammenlignes med vinterfelger som ligger langt under bilen, det subber aldri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov å legge seg ut her veitu. Men ulempene som jeg ser er:

1) Høyere bil, dvs visuelt verre. "Senk meg" blir enda tydeligere, ikke mindre.

2) Dårligere akselerasjon

3) Ulovlig ved over 5% avvik

4) Dyrere dekk pga ukurranthet (45 profil er mer sjeldent).

5) Fare for subbing HVIS felgen fyller ut hjulhuset. Kan ikke sammenlignes med vinterfelger som ligger langt under bilen, det subber aldri.

Ein stapeis må finne det ut sjølv veit du... : flau :

Gikk ut en tur og monterte eit sommerhjul for å teste.

Der er ikkje plass til større dimensjon! : gråter :

 

05032007507(small).jpg

 

Ved fullt rattutslag og 235/45-17 dekk så er der 2mm klaring til innerskjermen i bakkant. Alle andre steder er der plass, men det stopper der. : bråk :

 

Eg går for 225/40-18 og 255/35-18 som dere anbefaler. på 8,5 og 9,5" felg.

Takk for hjelpa!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein stapeis må finne det ut sjølv veit du... : flau :

Gikk ut en tur og monterte eit sommerhjul for å teste.

Der er ikkje plass til større dimensjon! : gråter :

 

[ATTACH]57661[/ATTACH]

 

Ved fullt rattutslag og 235/45-17 dekk så er der 2mm klaring til innerskjermen i bakkant. Alle andre steder er der plass, men det stopper der. : bråk :

 

Eg går for 225/40-18 og 255/35-18 som dere anbefaler. på 8,5 og 9,5" felg.

Takk for hjelpa!

 

Selvgjort er velgjort, lykke til med hjula, blir bra det der ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.