#1 Skrevet Mars 3, 2007 90n er på 1400 kilo og har 170-180 Hk? Honden har vel 250 hester og veier rundt tonnet eller noe slikt, med dreiemomentskurve som antakelig har fellestrekk med denne karen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2007 Fett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2007 Tror nok at det er litt mere enn 170-180 hk i 90'n etter den lyden og bedømme. Men det er så kult at audi gang på gang beviser ha som er best. HE HE HE HE HE : haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2007 1: ingen skal vel påstå at dette var direkte race riggede biler.. 2: ingen har vel påstått at S2000 er noe bane racer.. 3: jada jada, quattro ruler bla bla bla.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2007 Her i klubben har det vel aldri vært så stor interesse av å legge ut filmer som feks. "calibra smokes S2" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2007 1: ingen skal vel påstå at dette var direkte race riggede biler..2: ingen har vel påstått at S2000 er noe bane racer.. 3: jada jada, quattro ruler bla bla bla.. Er jaggu ikke mange dager siden det var noen som skrøt så hemningsløst av at S2000 var en rendyrket sportsbil som lå klistret på veien, og den quattro-diskusjonen er det her du som starter. 50-60HK mer, 200 kilo lettere, og verdens beste motor. Alikevel blir den slått av en 17 år gammel understyrt Audi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2007 sjåfør, dekk osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2007 sjåfør, dekk osv? Hvordan dekk og sjåfør skal kunne kompensere for Vekt, hestekrefter og nyere teknikk som er oppgitt er jeg spent på å høre, egentlig.. Hva hjelper forresten dekk og sjåfør på langstrekka? Hondaen er 10 år nyere, veier langt mindre og har mer hestekrefter. Enda er den ikke i nærheten av å passere eller kjøre ifra sin understyrte konkurrent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2007 Det står at 90'en er en 20V ABT - noe som normalt tilsier en del høyere effekt en normalt om det er en original ABT-utgave iallefall. Understellet så ut til å være i orden og den hadde også bur kan man se av videoen, så det er nok en ikke "tilfeldig" at bilen var på banekjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2007 Er jaggu ikke mange dager siden det var noen som skrøt så hemningsløst av at S2000 var en rendyrket sportsbil som lå klistret på veien, og den quattro-diskusjonen er det her du som starter. 50-60HK mer, 200 kilo lettere, og verdens beste motor. Alikevel blir den slått av en 17 år gammel understyrt Audi? Blekk?? Kjørte uten dørpaneler i bilen etpar dager.. Kunne like gjerne vært papir mellom meg og asfalten.. Skulle ikke hatt noe imot å hatt en s2000 ferdig rigga for drifting i garasjen.. Kaller du dette hemningsløs skryt?? Mitt innlegg i denne tråden var høyst ironisk, rettet mot folk som stadig vekk skal kritisere andre merker.. Mitt innlegg i den andre tråden hadde samme hensikt.. Ikke kom å si at folk på forumet her ikke forguder alt som heter Quattro og tilsvarende alternativer fra VAG kontra ALT annet på veien.. Om man ser på begge trådene og svarer på en konstruktiv måte, pitbull vs bil - den hadde laga hakk i alt som heter platemetall.. S2000 vs 90? Når man ser på filmen ser man klart at fyren i S2000 ikke er noe særlig til sjofør, hvem bil som hadde hatt kortest banetid med samme sjofør i begge bilene derimot hadde vært veldig interessant.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2007 Orginal S2000 vs orginal Audi 90 20v = Audi 90 20v parkert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 4, 2007 ABT 20V kan gjerne ha 230-250 hk og er vel 2.5L. Høres jo som om den er litt ekstra skremt i forhold til lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 4, 2007 Som sagt før, men ble moderert bort av en eller annen grunn, det finnes da nok av filmer der ute som Audi blir frakjørt av langt mindre biler en Honda S2000. Mange her inne bør vel snart begynne å bruke de der små grå under topplokket som dem fikk utdelt når dem ble født? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 4, 2007 Vil nå ikke akkurat si at Hondaen ble slått. Han hang nå rimelig bra på, med bedre kurvehastigheter og senere innbremsinger. Audien trakk fra på slettene, men det har med effekt å gjøre. På slutten trakk han fra, men det var jo på grunn av at Hondaen fikk en håpløs inngang i en sving siden det var en annen bil der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 4, 2007 Synes ikke dette er noe spesielt å diskutere da.... . Honda`n kunne sikkert knust 90`n.... hva så?? Synes ikke det er så rart at folk på forumet "forguder" quattro.... det er vel 1 av 2 ting audi har gjort riktig gjennom tidene... det å 5 sylindra motor:) Hadde ikke audi hatt quattro, kunne vi likså godt kjør BMW,Honda eller kansje også Dodge.. Morro å se hvordan en liten film, kan få flere til å gå i angrepspossisjon...hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 4, 2007 Jeg tror nok det er andre ting som spiller større rolle enn mange er klar over, særlig hvis banen er svingete. På Våler for noen år siden kjørte "Autofil-Larsen" innpå banen med Golf 204 hk 4-motion. Bak startet Børre Skiaker med Golf 105 hk og forhjulstrekk. Børre tok igjen Larsen og kjørte ifra ham ! Altså betyr kjørekunnskap mer enn de fleste er klar over. Måten det kjøres svinger på i denne videoen viser at Audi-sjåføren har MYE å lære mht sving-teknikk. Altså: Bli en bdre sjåfør med det utstyr du har, uansett hk ! Dette kan læres ved deltagelse på klubbens arrangementer med instruksjon ! Hilsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 4, 2007 Som sagt før, men ble moderert bort av en eller annen grunn, det finnes da nok av filmer der ute som Audi blir frakjørt av langt mindre biler en Honda S2000. Mange her inne bør vel snart begynne å bruke de der små grå under topplokket som dem fikk utdelt når dem ble født? Det var ikke derfor du ble moderert Sigmund, og det er jeg helt sikker på at du vet. Tilbake til emne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 4, 2007 Blekk?? Kjørte uten dørpaneler i bilen etpar dager.. Kunne like gjerne vært papir mellom meg og asfalten.. Skulle ikke hatt noe imot å hatt en s2000 ferdig rigga for drifting i garasjen.. Kaller du dette hemningsløs skryt?? Hvor har jeg sagt at det var dine uttalelser jeg siktet til? Det var vel flere som hadde samme mening bilen i den tråden. Jeg siktet ikke til deg personlig, så jeg håper ikke jeg tråkket deg på tærne.. Den andre diskusjonen synes jeg også var teit, men det er vel ikke akkurat noen hemmelighet at eiere av tyske biler ikke akkurat synes japseblekk er noe å hoppe i taket for, og vice verca... En bildiskusjon blir skjelden særlig objektiv.. Synd det er så mange på dette forumet så må ta alt så dønn seriøst, poenget med tråden var at en "sportsbil" ble frakjørt av en understyrt gammel Audi, men det var tydeligvis en stor kamel for enkelte å svelge.. At det finnes filmklipp på det motsatte har jeg vel aldri benektet, men denne gangen var det motsatt. Bård Even treffer egentlig spikeren på hodet. Og jeg vil gjerne se hidden på at ABT-en har 250 HK. Jeg har ikke tro på at det ligger så høyt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 4, 2007 Når man forguder audi, quattro og 5'er..så er det på en måte ganske logisk at man søker opp filmer hvor audi'n vinner...Hvis man begynner å grave litt så finner vi filmer der audi enkelt og greit blir parkert... OG jeg stusset litt da jeg så overskriften av at 90 20v tok en S2000...Tror sjåfør har mye å si her... Sånne diskusjoner kommer vi heller aldri unna..Like moro hver gang Sigmund har et veldog godt poeng i det han satidligere;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 4, 2007 Våler blir ikkje det samme etter dette... Sjåfør har ALT å bety 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 4, 2007 Våler blir ikkje det samme etter dette...Sjåfør har ALT å bety Kjør en runde på ACR så får du samme følelsen. Våler blir aldri det samme........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 5, 2007 Jeg har mine sterkeste tvil for at den 90n er på 1400 kilo og har 170-180 Hk... En Honda S2000 ville nok parkert den i så tilfelle! Tøff film uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 5, 2007 Jeg har det minst like morro når jeg er ute og kjører s2000 som s4 (450 hk), noe jeg føler er langt viktiger enn å kjøre et sekund kjappere på bane. Helt utrolig hvor god kontroll man har på en slik japse. S2000 veier forøvrig 1270 og har 240 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 5, 2007 90'en min er riktignok en 10V originalt, men har 1220kg i vognkortet. 20V'n kan da ikke veie 1400 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 5, 2007 90'en min er riktignok en 10V originalt, men har 1220kg i vognkortet. 20V'n kan da ikke veie 1400 ? 180kg med ventiler, 18kg pr ventil. Høres sannsynlig ut det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...