Honda S2000 vs Audi 90 20v på bane

Anbefalte innlegg

Nå pleier 20V utgavene å vere nokså 'loaded' med utstyr.

På min gamle som hadde ALT!

(klima, takluke org. hengerfeste, el seter med memory osv...+ stereo)

så var den faktisk godt over 1600kg.

Var over tillatt totalvekt med 4 pers i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1220 kilo er tørrvekt.. Min er veid til 1400 kilo på vekta til biltilsynet uten fører..:) Og det er vel mer i toppen enn bare ventiler? Det er ikke bare motoren som veier mer heller, bremsene er også større, samt at drivverket er grovere. Noen kilo her og der..

http://20v.org/specs.htm#weight

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en video til dere som tror Audi vinner absolutt alt den blir testa mot.

Greit at Audi tar BMW'n i starten, det er jo ganske så naturlig, men når BMW'n har fått grep har ikke Audi noe å stille opp mot BMW på bane eller landevei.

http://www.youtube.com/watch?v=87Lp85DVf7Y

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært rart om vi hele tiden snuste opp filmer om Audier som ble blåst på banen. Er jo ikke anti-VAG klubben heller.

Når det er sagt er jo ikke akkurat 20v'en noe særlig sprek, og en S2000 skal ikke ha noen problemer med å kjøre ifra en original 20v.

Min veier vel ca 1400 kg, og motoren passer greit til det, ikke noe mer.:)

Må være slitsomt å forsvare bakhjulstrekkere på dette forumet da: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært rart om vi hele tiden snuste opp filmer om Audier som ble blåst på banen. Er jo ikke anti-VAG klubben heller.

Når det er sagt er jo ikke akkurat 20v'en noe særlig sprek, og en S2000 skal ikke ha noen problemer med å kjøre ifra er original 20v.

Min veier vel ca 1400 kg, og motoren passer greit til det, ikke noe mer.:)

Må være slitsomt å forsvare bakhjulstrekkere på dette forumet da: rolleyes

Det er jo sant, men man bør jo være litt realist oppi det hele også. Det er jo noen her inne på forum som tror Audi er uovervinnelig, og jeg har fått ett inntrykk at de tror at selv ett jetfly ala F16 har problem i aks og toppfart.

Vær realist så skal jeg la være å kommentere innlegg.

Pssst: Jeg er ikke BMW-fan, men en realistisk Audi-fan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW'en har jo mere motor og veier mindre? Eller? Oppgitt effekt er jo vel også i motor, så har man større effekt tap i quattro enn bakhjuls.. Og så har man jo gearkassa, dersom M3'en ikke hadde kjørt ifra en S4 som ikke engang er toppmodellen til 4'er serien så hadde jeg blitt flau på BMW sine vegne. Spørs hvordan det hadde gått mot en RS4 som da har ca samme prisklasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette var vel en vanlig M3, altså ikke toppmodellen dette heller.....

(Og det er kanskje ikke BMW sin feil at Audi veier mere og har plassert motoren forann forhjulsaksel)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW'en har jo mere motor og veier mindre? Eller? Oppgitt effekt er jo vel også i motor, så har man større effekt tap i quattro enn bakhjuls.. Og så har man jo gearkassa, dersom M3'en ikke hadde kjørt ifra en S4 som ikke engang er toppmodellen til 4'er serien så hadde jeg blitt flau på BMW sine vegne. Spørs hvordan det hadde gått mot en RS4 som da har ca samme prisklasse.

Siden det er snakk om banekjøring, så hadde nok en M3 vært ganske mye raskere rundt banen enn en Rs4, BMW er mye flinkere til å lage biler med sportslig preg enn Audi, desverre. Motor og understell er nok et par hakk over fra BMW i forhold til Audi. Synd, men antageligvis sant : gråter :

Ellers, kul diskusjon....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette var vel en vanlig M3, altså ikke toppmodellen dette heller.....

(Og det er kanskje ikke BMW sin feil at Audi veier mere og har plassert motoren forann forhjulsaksel)

Hva mener du ligner mer på RS4 enn M3 SMG da? Syns at skulle man sammenligna S4 V8 med en BMW så måtte det jo såklart blitt E36 M3'en og ikke E46. Misforstå meg ikke, jeg kommer sikkert å kjøpe BMW neste bil.

muligens en slik;

2723458_520x0.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du ligner mer på RS4 enn M3 SMG da? Syns at skulle man sammenligna S4 V8 med en BMW så måtte det jo såklart blitt E36 M3'en og ikke E46. Misforstå meg ikke, jeg kommer sikkert å kjøpe BMW neste bil.

Hmmm.. Dette er en E46 M3 med SMG, SMG har padler ved ratt til girskift.

Du får E46 M3 CSL, og den har noe hk mere, 25hk tror jeg det var, så er den mange kilo lettere pga tak, panser, bakluke, etc av karbon, pluss annet stæsj som er tatt ut.

Og jeg er stadig en realistisk Audi-fan, i tilfelle noen tror noe annet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er snakk om banekjøring, så hadde nok en M3 vært ganske mye raskere rundt banen enn en Rs4, BMW er mye flinkere til å lage biler med sportslig preg enn Audi, desverre. Motor og understell er nok et par hakk over fra BMW i forhold til Audi. Synd, men antageligvis sant : gråter :

Mange tror nok at BMW'n er Audi'n overlegen på bane, men nei....... : smil : : smil :

http://video.google.com/url?docid=6590515381030983269&esrc=gvpl&ev=v&q=bmw+vs+audi&vidurl=http://video.google.com/videoplay%3Fdocid%3D6590515381030983269%26q%3Dbmw%2Bvs%2Baudi&usg=AL29H20ArDc2TR0So58tNmMy9ozajmViIQ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange tror nok at BMW'n er Audi'n overlegen på bane, men nei....... : smil : : smil :

Hmm, vanskelig for å tro det der fortsatt jeg, hehe. Men var vel bare å bøye seg i støvet, selv om en test på en runde med hver bil er jo ikke noe gjennomført studium akkurat.... :o

Men, må innrømme at jeg håpa på et filmklipp der du superparkerte en BMW med bilen din på bane, Roger: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, må innrømme at jeg håpa på et filmklipp der du superparkerte en BMW med bilen din på bane, Roger: rock :

Skal ha film en plass der jeg kjører fra en sølvfarget M3 turbo på Våler, men da må jeg lete litt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn igjen det filmen Roger, den vil jeg se!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kunne jeg ha funnet en ny video som motbeviser det du kommer med, men hvor lenge skal man holde på med og vise frem teite video fra nettet?

Det jeg mener er at Audi er bra biler men dere må jo forstå at til og med Audi har noen svakheter. Audi blir frakjørt både titt og ofte, og Audi kjører fra andre biler også, så det er liksom ikke vits i og ta helt av som enkelte gjør her inne fordi dem har sett en teit video på nett at en Audi kjører fra en annen bil. Helt normalt at noen biler er raskere en andre biler på de forskjellige banene.

Og jeg er stadig en realistisk Audi-fan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehehe, Dette må jeg bare le av :)

Dette er en evig diskusjon som vil aldri ta noen ende..

Audi har bra ting, dårlige ting, BMW har bra ting, dårlige ting. ALLE biler har forskjeller, noen bra noen dårlige! Audi kan kjøre fra BMW og BMW kan kjøre fra Audi..

Men det jeg mener her, er jo at det er derfor vi kalles en klubb! De fleste som er medlemmer her vil håpe og tro at Audi kjører fra BMW og andre merker, og BMW klubben gjør nok det samme mot Audi og andre. Men må være enig, og synes det er morro når filmer/dokumenter kommer frem hvor Audi kjører fra, eller scorer bedre enn BMW på tester ol. Har en kompis som er helt BMW frelst, og jeg vet ikke hvor mange kvelder vi har diskutert dette opp i mente!! Men kommer ingen vei. Jeg mener bilen med flest positive sider er AUDI, og det er derfor jeg alltid har kjørt dette og er over norm på interresse, men har vært imponert over BMW også, men ikke overbevist.. Så har du kompisen min på andre siden av bordet..

Ergo moralen er : Smaken er som BAKEN ------> DELT ;) Hehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rikti rikti... duste diskusjon... jeg skal ikke ha noe annen bil enn audi... de passer best til meg, de er ikke best på alle måter for alle, men for meg er de best... bmw ser gammeldags ut inni, lite nytenkning.. bare se på den stygge tven i de bilan med tv i... 80 talls..

derfor liker noen audi, andre vil ikke ha audi, men bmw... handler om feelingen du får når du kjører dem.. for meg er bmw rævva, men andre syns sikkert de er grei, all respekt for det... entusiasme kalles det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja denne tråden er blitt litt morsom.. Jeg så da overskriften på denne tråden

"Honda S2000 vs Audi 90 20v på bane" men ut ifra de siste trådene , skulle man tro det var snakk om audi vs bmw.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det rart det blir krig rundt om i verden.........:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.