Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om noen kunne hjelpe? Har problemer med abs, trodde det var bare en av følerne. Fikk tatt diagnose,på Bil og tele på på Loddefjord de mente det var abs styringsenheten som måtte byttes. For og oppklare abs fungerer ikke det lyser på abs og bremseikonet blinker i "dash". De skulle ha 8000-9000kr for enheten og jobb, synes dette var dyrt. Er ikke dette en ganske enkel jobb? (for de som kan det.. offcourse) Aner ikke hvor mye enheten koster da. Er det noen i Bergens område som kan hjelpe meg mot betalig selvfølgelig...????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er delen som koster penger ja... arbeidet med å bytte den er vel relativt raskt gjort (har ikke gjort det selv).

 

Du kan vel alltids forsøke å få tak i delen selv...

 

Er feilen konstant eller kommer og går den?

 

Fikk du kopi av diagnosen da? Hvilken årsmodell er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok desverre enig i diagnosen deres, men forutsatt at de sjekket noen ting først. Har alle pluss og jordpunkter/stikkere i kontakta på styreenheten det de skal ha av spenning/jord? Som regel er det nok enheten som er defekt, men verdt å kontrollere med tanke på ledningsbrudd e.l først.

 

Veit noen her har reparert defekte styreenheter også. Prøvd å søke på f.eks ABS styreenhet, rep av ABS etc etc? Er uansett ikke alle tilfeller hvor dette lar seg gjøre. Kommer selvfølgelig an på hva som er defekt inni enheten.

 

Husker fra jobb ( Møller ) at en ny styreenhet til A6 koster 7500 og hele ABS enheten med pumpe og styreenhet ca 13000. Regner da med at den koster noe ala til din.

 

Lykke til med rep. uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 96/97 modell.. Fikk desverre ingen kopi av diagnosen, de ville ikke engang slippe meg inn på verkstedet.. Har fått tak i en ganske rå Audi men desverre dårlig til og skru.. Så hadde håpet på hjelp her.. Noen her som har hatt det samme problemet vell?? Hva koster egentlig en sånn enhet..? Har også problemer med at nøkkelen fusker noen ganger, Har "hørt" at det går ann og programere nøkklene på nytt med og bruke Vagcom stemmer det...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ABS/ESP-lysene oppe konstant. På vagcom, fikk jeg ikke kontakt med "Bremseelktronikken". Feilen viste seg å være i sikringsboksen oppå batteriet. Der sitter det 3 sikringer. Jeg fikk byttet denne sikringsholderen (+nye sikringer), og vips var alt i orden. Trodde først det var styreenheten til ABS'en. Så slapp en del billigere fra det, enn først forventet.

 

Dette gjelder en 99 Audi TT Coupè.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koding av nøkler:

 

Take the key you DO NOT want to program and put it in the ignition. Turn it one click forward.

Close and lock the drivers door with the second key.

On the second key (the one in the drivers door) press the 'UNLOCK' button ONCE only. The lights will flash on the car, but the doors will remain locked

With the second key still in the drivers door, unlock then lock the door again.

Pull the key from the slot and test remote functions.

Open drivers door, remove key from ignition.

 

Dette funket i alle fall på min bil (99 Audi TT Coupè)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koding av nøkler:

 

Take the key you DO NOT want to program and put it in the ignition. Turn it one click forward.

Close and lock the drivers door with the second key.

On the second key (the one in the drivers door) press the 'UNLOCK' button ONCE only. The lights will flash on the car, but the doors will remain locked

With the second key still in the drivers door, unlock then lock the door again.

Pull the key from the slot and test remote functions.

Open drivers door, remove key from ignition.

 

Dette funket i alle fall på min bil (99 Audi TT Coupè)

 

Dette er IKKE koding av nøkler til startsperre. Dette er å la sentrallåspumpen din lære hvilke fjernkontroller den skal akseptere for å låse / låse opp bilen.

 

VAG-COM kan kode nøkler til startsperre, men du må ha SKC koden også for å logge inn på startsperren.

 

Til dere som lurer, og for å fjerne all tvil: VAG-COM kan gjøre stort sett alt som VAG sine diagnoseverktøy kan (stort sett minus det å koble seg opp til fabrikken via nettet for å kode nøkler osv). I tillegg har VAG-COM noen flere funksjoner som ikke VAG sine verktøyer har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er IKKE koding av nøkler til startsperre. Dette er å la sentrallåspumpen din lære hvilke fjernkontroller den skal akseptere for å låse / låse opp bilen.

 

VAG-COM kan kode nøkler til startsperre, men du må ha SKC koden også for å logge inn på startsperren.

 

Til dere som lurer, og for å fjerne all tvil: VAG-COM kan gjøre stort sett alt som VAG sine diagnoseverktøy kan (stort sett minus det å koble seg opp til fabrikken via nettet for å kode nøkler osv). I tillegg har VAG-COM noen flere funksjoner som ikke VAG sine verktøyer har.

 

Og ka er SKC koden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.