#1 Skrevet Mars 4, 2007 Vindusheisen funker ikke i det hele tatt. Samme gjelder speilvarmen. Jeg har tatt ut motoren til vindusheisen, og den ser helt fin ut. Siden begge disse komponentene ikke virker, kan det da være en sammenheng? Ledningsbrudd for eksempel? Hvor kan jeg lete (evnt. måle)? Vil jeg få noe svar med vagcom? Ser vrient ut å komme til inni den gummistrømpen (som ledningene går i) mellom dør og karosseri. Tips/erfaringer noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2007 Hadde problem med vindus heisa på TTen min tidligere, men da var det den fjæra som hadde "strukket seg litt for langt ut"! Så den måtte byttes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2007 Hadde problem med vindus heisa på TTen min tidligere, men da var det den fjæra som hadde "strukket seg litt for langt ut"! Så den måtte byttes.. Hvilken fjær? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2007 Tar opp denne igjen. Noen som kan hjelpe meg? Har sjekket etter ledningsbrudd inni gummistrømpen mellom dør og kaross, fant ingen ledningsbrudd. Kan jeg prøve å koble vindusheismotoren (som jeg ikke får til å virke) på motsatt side? Disse 2 motorene er jo ikke like. Kan jeg ødelegge noe om jeg prøver på dette? Siden heismotoren og speilvarmen ikke virker, setter jeg dette i en viss sammenheng, men utelukker ikke heller at motoren til vindu er defekt. Men vil liksom være helt sikker, siden ny motor koster 2 500,- kr. Vindusheisene går jo på automatsikringer. Om det er noe med sikringen, da burde vel ikke vindu på andre siden virke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2007 prøv å sett strøm på vindusheismotoren. Som regel er det sånn at når den får f.eks + på nr. 1 og - på nr. 2 skal den gå opp og den går ned når man veksler polariteten. Høres jo rart ut at vindusheismotoren skal ta kvelden samtidig med speilene. Lukter defekt bryter/ledningsbrudd her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2007 prøv å sett strøm på vindusheismotoren. Som regel er det sånn at når den får f.eks + på nr. 1 og - på nr. 2 skal den gå opp og den går ned når man veksler polariteten. Høres jo rart ut at vindusheismotoren skal ta kvelden samtidig med speilene. Lukter defekt bryter/ledningsbrudd her. Jeg er nok ikke i stand til å sette strøm på denne motoren: eek : Pluggen er avlang, med masse pinner inni. Kan åpne vinduet på andre siden med bryteren (2 brytere ved siden av hverandre). Har sjekket evnt. ledningsbrudd inni strømpen mellom dør og kaross, uten å se noe visuelt brudd. Dette er ikke helt min greie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2007 Klarer du å se farge-kodene på ledningene inn på motor? Finner du en brun ledning, er dette jord. Da hadde jeg rett og slett bare prøvd meg litt frem. Jord på motor --> - på batt. En ledning fra + på batt og festet denne i noe som du får nedi kontaktene på motor. Hadde prøvd litt forsiktig for å se "om noe skjedde". Du hadde ikke målt i den "pølsa" mellom a-stolpe og dør? Ville brukt multimeter/voltmeter og målt meg frem, ikke en visuell sjekk. Kan jo være brudd inni kabelen uten at du ser det fra utsiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2007 Klarer du å se farge-kodene på ledningene inn på motor? Finner du en brun ledning, er dette jord. Da hadde jeg rett og slett bare prøvd meg litt frem. Jord på motor --> - på batt. En ledning fra + på batt og festet denne i noe som du får nedi kontaktene på motor. Hadde prøvd litt forsiktig for å se "om noe skjedde". Du hadde ikke målt i den "pølsa" mellom a-stolpe og dør? Ville brukt multimeter/voltmeter og målt meg frem, ikke en visuell sjekk. Kan jo være brudd inni kabelen uten at du ser det fra utsiden. Tror ikke slike ting er noe for meg I værste fall, kan jeg jo ødelegge noe, å gjøre vondt værre. Har vært inne på tanken å måle ledningene ja, med et multimeter. Men er ikke så fortrolig med dette. Hvorfor skulle jeg bli Anleggsarbeider? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...