#1 Skrevet Mars 4, 2007 har en 2L 9a motor i golf cæbben. skal på ombyggingskontroll i morgen kl 12. jeg sliter med å få justertenninga ned til 8grader. motoren er orginal. kjører med 8v k-jet uten kat. bruker 8v ledningsnettet og tomgangsmotor. motoren går greit på tomgang og turtall (har prøvekjørt) ligger på rundt 1000rpm men tendens til å jage ørlite grann. nye tennplugger og kn filter innsats. nå står fordeleren skrudd helt mot klokka sett fra sjafør siden. justerer jeg den med klokka så fusker/stopper den Noen som kan komme med noen forslag/innspill? jeg har prøve å koble bort tomgangsmotoren. co er nok ikke helt ideel, men den får jeg heller ikke sjekket før i morgen kl 8. skal sjekke for falskluft i kveld. Heeelp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2007 INGEN som kan komme meg ett teit kjerring råd heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2007 INGEN som kan komme meg ett teit kjerring råd heller? Hvis du vrir fordeler maks andre veien av det du har den nå, og flytter alle pluggkabler et hakk motsatt, hvor galt -eller riktig havner du da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2007 hmm.. du sier no.. verdt å prøve iallefall.. uansett, klok av andres skade, så kom jeg iallefall på ett problem som marius hadde på sin, under oppstart av kald motor så løftet ikke mengdespjellet seg nok til å gi bensin. ergo vi måtte løfte det manuelt. for lite vakum.. testet og jada.. her var det no muffins. får den til å gå på tomgang nå. men tenning er fortsatt ikke rett. har kjørt en tur til robsrud og vaska vogna. og satan den gikk godt, kunne ikke merke noe til dårlig tenning iallefall. så skal ikke umuligslå at tenningslampa fra tema ikke er helt jordnær.. så noen timer på øye før jeg kjører ned til verkstedet som har gikk meg litt frie tøyler hos dem frem til kl 12.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2007 har målt co nå co 0.11 hc 1980 1000rpm venter med å¨prøve tipset ditt til etter kontrollen hans martin. selv om jeg faktisk har litt trua på akkurat det. men jeg tør ikke prøve noe mer akkurat nå før timen på tilsynet. gjør nok vondt værre i værste fall.. selv om hc ikke er godkjent mengde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2007 bringer denne opp igjen da motorombygginga fortsatt ikke er godkjent. har ny time til etterkontroll den 18/9 så har litt tid på meg har fått låne ett co app så jeg kan tukle og teste til krampa tar tak.. noe som nærmer seg snart. fått co 2.2% og hc 170-300 desverre så er dette litt ustabilt og det må skyldes feiltenning.. kan ikke fatte noe annet. er det forskjellige/forskjeller på fordeler fra en kr/pl og 9a? sjekket at stempel 1 er på topp når rotor treffer tennplugg 1. motoren har en gange på ca 1500rpm når den er kald. og rundt 1000rpm når den er varm kan høre små popplyder (svake smell) i eksosen innimellom edit: kan nevne at jeg sliter litt mer å starte bilen og. omlag anhvergang så må jeg dytte opp luftmengdespjellet (for å gi litt ekstra bensin) før start.. noen forslag her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2007 jeg fant utav hvorfor for de som måtte lure.. enkelte 16v motorer er bygd litt forskjellige, mulig forskjellige fordelere ettersom hvilken innsprøytning de har. iallefall, min motor hadde kun 2 hull som fordeleren kunne skrus fast i, en annen 16v jeg sammenlignet på hadde 4, noe som gjør at man kan velge feste anordning og dermed flytte fordeleren lengre mot klokka. jeg borret og gjenget opp 2 nye hull og fikk justert tenning riktig. bilen gikk normalt og er nå godkjent ombygd takk for alle råd så langt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...