#1 Skrevet Mars 4, 2007 Snakket med en kar som mente at det finnes to versjoner av denne pumpa.. Samme delenummer, men en som gir vesentlig mindre effekt. Stemmer dette? Jeg har bestilt min fra VEMS, og håper da at den burde holde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2007 Du har den vanlige 044 pumpen som gir 200l/timen ved 5bar. Det finnes en annen "trimmet" utgave som leverer 200l/t ved 8bar, men den har et annet delenummer fra Bosch Motorsport enn de vanlige 044 pumpene. Hvis 044en ikke holder bør du tenke på to pumper som en sikkerhet... (samt en stor turbo 600+hk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2007 Hva mener du pumpa Kristian har der klarer da Stein Ove? (har den samme liggende selv ser dere&ble litt urolig nå) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2007 Hva mener du pumpa Kristian har der klarer da Stein Ove? (har den samme liggende selv ser dere&ble litt urolig nå) Jeg vet ikke hva du ble urolig for nå, men her er nå litt info om Bosch sin "044" pumpe (Orginale Bosch nummeret er 0 580 254 044) Det finnes en annen Bosch pumpe som slutter på "044" den leverer langt i fra hva den som blir kalt "044" Jeg har "044" pumpen montert i min bil og er redd den leverer for mye for mitt fuel system, det suser godt fra bensintrykkregulateren (Orginal 1.8T 20V regulator). Her kommer litt hidden: Her er hjemmesiden til Bosch Motorsport med oversikt over deres "Motorsport" pumper FP200 som er dere støreste pumpe for vanlig innsprøytningssystem finnes i to utgaver. Den ene leverer 200L/timen ved 5bar og har delenummer 0 580 254 044 , men de har en oppgradert utgave med delenummer B 261 205 413. Denne leverer 200L/timen ved 8bar. Dette er flow/min og strømforbruk til 0 580 254 044 pumpen avhengig av trykk: http://www.fuelsystem.co.uk/new_page_10.htm Vanligvis sies det at 0 580 254 044 pumpen holder til minst 650hk, men når kommer opp i de effektene bør man tenke på å ha en pumpe i backup. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2007 forskjell om det er pumpe i tanken el ikke??? hadde sånn 044 pumpe i tanken.. fikk beskjed at den klarte ca 480hk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2007 jeg kjører ca 600hk med orginal rs2 pumpe i tanken og 044 i motor rommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2007 Takker for info. Skal ha 3 bars orginalt bensintrykk og 440cc dyser. Så da regner jeg med at pumpa holder i massevis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2007 Takker for info.Skal ha 3 bars orginalt bensintrykk og 440cc dyser. Så da regner jeg med at pumpa holder i massevis. Hvis du noen gang skulle ha 80% åpning av 6x440cc/min dyser så trenger du ca 127l/timen. Tror den skal holde mer enn nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2007 Hvis du noen gang skulle ha 80% åpning av 6x440cc/min dyser så trenger du ca 127l/timen. Tror den skal holde mer enn nok. Ja, da er jeg mer en safe. Noen lure triks i ludo på plassering av den? Burde den bygges inn, eller kan den ligge i saltlaka siden av bensin filtret? Reidar skrev han hadde den i motor rommet, det burde kansje funke? Fikk en ide her, noen som har noen formeninger? Stein Ove? http://www.usrallyteam.com/downloads/instructions/walbro_255lph_installation.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2007 Min ligger under bilen i tilnærmet orginal plasseringen med den orginale golf GTI skumgummihuset rundt seg. Pumpen tåler nok å ligge ute ettersom den er designet på mer eller mindre samme måten som alle Bosch pumpene for inline plassering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2007 Stroppe fast skumgummi og bruke noe skikkelige fester, så blir det nok bra. Bensinslanger/klemmer, er det noen tips der? Så ut som den Wallbro linken fra USRT ser ut til å være en ok løsning. Se ann litt når det blir tid for montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2008 med 6x315cc hva må bensin pumpa lever i timen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2008 med 6x315cc hva må bensin pumpa lever i timen da? 114 liter i timen. (cc/min*60)/1000 = liter/hour Den pumpen som er i tanken heter 040 på slutten. Skal montere en slik i min A4 etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2008 Skal ha 044 pumpe selv,men holder det igrunn med vanlig K-Jet pumpe? Effekt rundt 400 hk. Og hva er prisforskjellen på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2008 Skal ha 044 pumpe selv,men holder det igrunn med vanlig K-Jet pumpe? Effekt rundt 400 hk.Og hva er prisforskjellen på disse? K-jet pumpe klarer 500+ og er billigere. Usikker på hvor mye billigere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2008 K-jet pumpe klarer 500+ og er billigere. Usikker på hvor mye billigere. Okey..Kanskje man bare skal gå for org pumpa allikevel da.. Koster 2500,- hos Mekonomen,spørs om man må handle fra junaiten igjen.. Denne burde vel være et greit og billigere alternativ til 044 pumpa? http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=tw5z4l551xfbwn45antxyj55&makeid=800026@VW&modelid=1285332@RABBIT%20GTI%20SPORT&year=1983&cid=22@Fuel%20%26%20Air%20System&gid=6256@Fuel%20Pump,%20Electric 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 19, 2008 Låner tråden til å spørre om noen jeg. Hvordan er det å bruke 2 stk 044 pumper? Sånn som det sto til meg nå var en pumpe i tanken og det holdt akkurat. Men vurderer å oppgradere til to pumper. Og siden det ikke går med to i tanken, så må jeg vel sette begge under bilen da? Kan de kjøres synkront på noe vis? Og må jeg ha pumpe i tanken i tilegg, eller holder det med "fall" fra tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...