#1 Skrevet Mars 4, 2007 Prøvde å legge inn spørsmålet i ETABETA tråden min (http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=78516), men ingen som har svart. Så da prøver jeg på nytt. Noen som har erfaringer med 9x19" ET45/40 på Audi A6 4B. (Dekkvalg blir 235.35-19") Hvordan går det da med subbing og slikt, ved senking? Valsing av hjulbuene på min er lite aktuelt slik bilen er idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2007 Prøvde å legge inn spørsmålet i ETABETA tråden min (http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=78516), men ingen som har svart. Så da prøver jeg på nytt. Noen som har erfaringer med 9x19" ET45/40 på Audi A6 4B. (Dekkvalg blir 235.35-19") Hvordan går det da med subbing og slikt, ved senking? Valsing av hjulbuene på min er lite aktuelt slik bilen er idag. 9x19 ET40/45 med 235/35 19 går bra på bilen din, kjør på! Litt usikker på om ET45 kan subbe/butte innover foran, men generelt så tror jeg ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2007 Hei Runar, har et spørsmål til deg ang dette med dekk og felger til A6 4B; hadde ikkje tenkte å senke min A6 Avant, og tenkte derfor å velge en dekk/felg pakke som var litt større enn original-pakken som står på bilen i dag (195/65 R15, trur det er ET45). Blir det feil å tenke sånn? Tenkte f.eks. på 235/35 R19 som gir ca 2% større diameter / rulleomkrets. Slik eg har forstått det tillater "lova" opp til 5% større rulleomkrets uten at dette må skrivast inn i vognkortet? Når det gjeld dette med ET, så ønsker eg at dekka skal ligge så godt kant-i-kant med hjulbuen som mulig. Bør eg da velge f.eks. ET35 i stedet for ET45 som er "standard"? Takknemmelig for hjelp... Mvh, Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2007 Hei Runar, har et spørsmål til deg ang dette med dekk og felger til A6 4B; hadde ikkje tenkte å senke min A6 Avant, og tenkte derfor å velge en dekk/felg pakke som var litt større enn original-pakken som står på bilen i dag (195/65 R15, trur det er ET45). Blir det feil å tenke sånn? Tenkte f.eks. på 235/35 R19 som gir ca 2% større diameter / rulleomkrets. Slik eg har forstått det tillater "lova" opp til 5% større rulleomkrets uten at dette må skrivast inn i vognkortet? Når det gjeld dette med ET, så ønsker eg at dekka skal ligge så godt kant-i-kant med hjulbuen som mulig. Bør eg da velge f.eks. ET35 i stedet for ET45 som er "standard"? Takknemmelig for hjelp...Mvh, Anders 235/35 19 er en helt kurrant og lovlig dimensjon på A6 4B og kan anbefales. Men at hjulet er 2% større betyr ikke at du slipper å senke bilen fordi dette vil bli seende litt rart ut uansett pga lavt dekk og stor glippe opp til skjermene. Det du sier om 5% regelen stemmer. Tilsvarende regel for ET er at du kan endre denne opptil 7,5mm pr felg uten TUV. Men generelt kan du fint bruke ET35 på bilen sålenge ikke felgen er for bred. Men da får du som sagt ikke skrevet inn dette i vognkortet uten TUV. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2007 Ingen andre som har erfaringer med 9x19" på Audi A6 4B? Skrik ut om dere vet om noen eller har det på din bil. Vurderer å bestille felger snart, og da kan det være greit å vite om jeg skal gå for 8x19" eller 9x19". Er det noen i Ålesund/Molde området som har noen 9x19" ET40/45 felger som jeg kan teste en felg på bilen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...