Hjelp!! 1,8T AEB koker.. haster

Anbefalte innlegg

godag folkens.. :)

skulle kjøre hjem idag etter søndagsmiddag hjemme, da jeg hadde kommet 15 min på tilbake turen begynnte bilen å koke.. : eek : nåla lå mitt mellom 90 grader og 130 grader.. stoppet motoren, fant fram litt lys å gikk ut i motorrommet i sterk kuling å snø fåkk.. da var det trykk i kjøleveske beholderen.. ventet litt,så startet jeg opp og kjørte 800m tilbake til en parkeringsplass.. da koket den ikke : faint : rygget opp en bratt bakke, luftet så systemet å kjørte videre.. men da begynte den å koke igjen : bråk : lot bilen stå litt på tomgang, å da datt faktisk temperaturen ned: klø : tenkte at siden jeg var så nært hjemme, så kunne jeg bare komme meg i garasjen.. men nei.. kom halvvesi, da gikk nåla ganske fort opp mot 130 grader : mad : stoppet motoren å ble slept hjem..: gråter : vell hjemme etter litt undersøkelser har det kommet kjøleveske ut under kjøleveskebeholderen, det er et lite avløp/overtrykks greier tror jeg...

MEN: kan dette være så enkelt som thermostaten? eller mulig vannpumpa eller toppakninga? : gråter : : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mest trolig vannpumpen din som er gåen. Vann under kjølevæskebeholderen betyr at trykklokket har åpnet (slik det skal) når trykkket ble for høyt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var som svarte den er sikkert ikke billig å bytte? : rolleyes

men hva om thermostaten ikke åpner?? vill den ikke koke da? åsså komme trykk i systemet?

takker for innspill :) :) må få få fikset bilen da jobben kaller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok vannpumpen ja. er samme symptoner så eg hadde på min. er ikke så dyrt for pumpa. men en go del skruing for å komme til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, er det mulig å gjøre selv?? så man må ikke av me register reima? finnes det noen tenginger, eller annvisninger om hvordan man gjør dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk ikke så ille... Men det anbefales å ta av fronten.. Vannpumpa sitter på dynamo, vifte og servoreima.. sitter på selve blokka... ser den hvis du følger den reima... må av med dynamoen mener jeg å huske

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk ikke så ille... Men det anbefales å ta av fronten.. Vannpumpa sitter på dynamo, vifte og servoreima.. sitter på selve blokka... ser den hvis du følger den reima... må av med dynamoen mener jeg å huske

 

Så den sitter ikke innpå regreima? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tru ikke det... gjorde ikke det på gamlemotoren hvertfall.. Kanskje det er anderledes... skal jeg jammen meg sjekke opp i morra... men det er hvertfall vannpumpa.. skovlhjulet går rundt på akslingen.. på tomgang har den mindre belastning på og da går det lettere rundt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tru ikke det... gjorde ikke det på gamlemotoren hvertfall.. Kanskje det er anderledes... skal jeg jammen meg sjekke opp i morra... men det er hvertfall vannpumpa.. skovlhjulet går rundt på akslingen.. på tomgang har den mindre belastning på og da går det lettere rundt

 

jepp, det hørtes riktig ut... Han jeg snakket med fra Møller hadde samme problemet på sin 1.8T.. akslingen løsnet fra skovlene..: rolleyes

de mente at man måtte demontere hele fronten, radiatoren osv..

skulle få bytta vannpumpa+registeret for 6900,-

 

på pumpa regnet di 4,05 arbeidstimer.. og pumpa koster 480,- men dette var hos AUTO TEAM.

 

skille jeg bytte registeret i samme slengen, betalte jeg kun for registerreim settet:) men det finnes 2 typer et til 2800,- og et til 3800,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag var jeg og hentet bilen ut fra Verkstedet.. di fant ut at termostaten ikke hadde åpnet.. så di byttet termostat, giver/føler av temperatur.. og en føler på innsprøytninga som di fikk feilmelding på i vagCom..

etter 5 min kjøring kokte den over igjen : mad : måtte da kjøle ned skiten, så kjøre 500 m, stå kjøle ned igjen: bråk : osv osv.. var ikke lange biten til verkstedet da, men tok lang tid med alle stoppene..:o

nå fant verkstedet ut at di skulle bytte vannpumpa, får håpe det kommer seg nå.. skulle få bilen i morgen, å da gjenstår det å se : klø ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.