#1 Skrevet Mars 5, 2007 Regner med det er bremseklossen som begynner å takke for seg. Noen som vet sånn ca hvor lenge det går fra lyset begynner å lyse (sensorene slår inn) til man faktisk har behov for å bytte de? (Ved normal kjøring) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2007 Og svaret hos Møller var et par tusen kilometer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2007 Er det et slikt: (o) gult tegn i FIS'en som gir "lyser"? I så fall er det bremseklossene som "må" byttes. Du kan kjøre GANSKE lenge etter at dette varslet kommer på. Jeg kjørte kanskje 1-2000 km før jeg byttet mine (B6), men det var fremdeles masse belegg igjen på klossene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2007 det er masse igjen på utsiden....men ingen ting på innsiden der sensoren ligger.....jeg bytta selv klosser bare en uke etter at jeg fikk opp varsel, og det var ikke for sent (for å bruke det uttrykket)...heller bytte klosser enn måtte ta klosser og skiver for en er "lat" og ikke gidder bytte... nye klosser koster 750kr på VAG og tar en time å bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2007 Sensoren ligger ganske langt inne i bremsebelegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 6, 2007 Sensoren ligger ganske langt inne i bremsebelegget. og det betyr jo at klossene må byttes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2007 og det betyr jo at klossene må byttes... Tja...eller at det er mye igjen av belegget når sensoren "trigges". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2007 er jo det jeg prøver å si....når mine begynte å lyse var det ikke mye belegg igjen på innerste klossene som sensoren sitter på....selv om det var mye igjen på de ytterste klossene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2007 er jo det jeg prøver å si....når mine begynte å lyse var det ikke mye belegg igjen på innerste klossene som sensoren sitter på....selv om det var mye igjen på de ytterste klossene Men det er ikke det jeg prøver å si. Jeg byttet bremseklosser på min B6 for et par uker siden og det var MYE bremsebelegg igjen på både inner- og ytterkloss. Og det var etter å ha kjørt med varsel i 1000-2000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2007 Det er slik jeg har forstått det ikke en sensor. Selve bremseklossens første lag ( mot skiven ) er ledende. Innerste delen er ikke ledende. Slik at når ytterste delen er slitt bort så forsvinner "kortsluttningen" mellom de to ledningene. Men de klossene jeg var borti var støpt slik at lyset ville lyse lenge før klossene var 1/3 slitte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...