S3 Justerbart.. ikke lavt nok!

Anbefalte innlegg

Satte på sommerhjul i helga, og til min fortvilelse så er det ikke mer å skru på!

Jeg har da Bilstein PSS9 på Audi S3 2001 mod.

Ser på Bilstein sine sider at det er godkjennt mellom 30-50 mm.

Har snakket med Auto-Trio som er leverandør av Bilstein her til lands, og de stillte seg undrende til at jeg har 5 cm å skru ned på bak, mens det ikke er mer å skru ned forran. Og nå er bilen litt si på baken, på kanalene er det tilnermet lik avstand til moder jord f og b.

Går det ann å montere dette feil???

Kan det være en gummisak i toppen på demperen, som står på orginalunderstellet, men som ikke skal monteres ved Justerbare dempere??

Det må da gå ann å få det lavere enn dette (les: tre fingre mellom dekk og skjermkant)

Får man senkeskåler i tårnlagrene på s3/a3?

HJÆÆÆLP!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte på sommerhjul i helga, og til min fortvilelse så er det ikke mer å skru på!

Jeg har da Bilstein PSS9 på Audi S3 2001 mod.

Ser på Bilstein sine sider at det er godkjennt mellom 30-50 mm.

Har snakket med Auto-Trio som er leverandør av Bilstein her til lands, og de stillte seg undrende til at jeg har 5 cm å skru ned på bak, mens det ikke er mer å skru ned forran. Og nå er bilen litt si på baken, på kanalene er det tilnermet lik avstand til moder jord f og b.

Går det ann å montere dette feil???

Kan det være en gummisak i toppen på demperen, som står på orginalunderstellet, men som ikke skal monteres ved Justerbare dempere??

Det må da gå ann å få det lavere enn dette (les: tre fingre mellom dekk og skjermkant)

Får man senkeskåler i tårnlagrene på s3/a3?

HJÆÆÆLP!

Har bare hatt KW på disse bilene, har fungert veldig bra.

Har vært borti at drivakslene subber inni når du senker for mye, dette har KW løst med et stabstagkit. Med det settet montert har det fungert knirkefritt.

Er problemet ditt at du ikke har mer gjenger igjen?

Mvh

Tor Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er også antikrengestag byttet, så der ligger ikke problemet.

Har ikke gjenger igjen forran!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har/hadde samme problemet jeg også, men det er bak.. Har ca 3 cm til å gå på foran, men bak er det helt i bunn... Løste det ved å skru ned den tynne nederste "låseringen" på settet og laget en lås slik at ikke den mutteren som fjøra ligger nedtil skal skru seg enda lengere ned og skru seg helt ut.. Da fikk jeg skrudd den ca halvannen cm lengere ned bak.. Hviler på ca 2 cm gjenger da.. ;)

Ikke noe sak for biltilsynet men for med som bruker bilen veldig lite holder det.. Men skulle gjerne hatt et annet sett hvor man kan senke skikkelig.. :)

Håper du får fikset det da.. Tror jeg vet hvordan du har det... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min bil så er hvertfall just. skruen fjernet, vet ikk ehvordan det blir på din type bil men, er omtrent 2cm å hente på det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. kan fjerne den låseringen, men som dere antyder så ugjør ikke det mange mm! Returfjæra kan jeg jo ikke fjerne, selv om det er det jeg burde gjort!

Håper virkelig det ligger en gummilagring i topp som ikke skal være der, hvis ikke skulle Auto-Trio skaffe smidde fjærer på mål, men koster det også.

Bilen er jo ikke i nærheten av lav engang : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg TÜV-papirene, hvor mye gjenger skal være igjen ved maks senking?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode, gjøre som flere har gjort, lever fjær beina og få gjengene lengre ned.... alt går evt smi fjærene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kw var.2 på min å der står den i bunn bake å har masse mer å skru framme.. Så mulig der er noe gummi for mye i tårnet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.