#1 Skrevet Mars 5, 2007 Nå har eier bytta børster, og jeg bytta laderele'et/laderegulatoren. Den lader ikke i det hele tatt, og nå gjenstår vel bare selve dynamoen, men på grunn av en vakuumpumpe som står på denne er denne ikke så veldig billig. Nå liker jeg også å feilsøke litt før jeg bytter ut deler, men akkurat her vet jeg ikke så mye, jeg har ingen koblingsskjema eller noe sånt. Kan jeg måle at dynamoen mottar magnetiseringsspenning fra laderegulatoren? For å kontrollere viklingene kan vel disse ohmes.. men hvor mange viklinger er det i en bildynamo og hvor måler man disse? Må man demontere hele dynamoen? Noen som har noen tips? Sau i ulveskinn, Toyota forkledd som VW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2007 For å begynne med det enkleste...lyser ladelampen når du skrur på tenningen? Hva skjer evt. med ladelampen når motoren starter? Hvilke kontaktpunkter har du på regulatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2007 Ladelampen lyser hele tiden, både før og etter start. Diverse andre varsellamper lyser også, bl.a. reg.reim interval lampen. Tror det meste av lys er dødt. Instrumentene funker, men uten lys. Er en 6-pins tilkobling til laderele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2007 Det første som slår meg er dårlig kontakt på en av børstene eller dårlig jording på dynamoen. Er det gjort noe med det elektriske rett før dette skjedde? Hvis du kommer til baksiden av dynamoen så ville jeg tatt ut børsteholderen og sett på den, tipper det ligger der. Hvis du finner noe nummer på dynamoen så kan jeg se om jeg finner noe hidden på den...har noe liggende så det kan jo hende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2007 Jeg skal undersøke litt, ikke noe mekaniker denne karen som bytta børstene. Takk for svar, du skal få høre hvordan det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...