Moment på rådeboltene g60

Anbefalte innlegg

Hva er tiltrekkings momente på rådeboltene i G60 motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Big end bearings: 30 Nm + 180 grader.

Hentet fra Autohidden, så jeg står ikke ansvarlig for evt. feil. Syntes det var veldig ulikt de rådene jeg har dratt til på andre 4cyl motorer. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stramma noen sånne bolter med tiden og alltids gått for 30NM + 2 x 90 grader.. Blir det samme som Sverre her nevner men jevnere stramming. (hvis det har noen betydning i det hele tatt:) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott å høre at Autohidden stemmer da. Sjekka opp KR nemlig, og der var det 30Nm+90 grader bare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takkee da får jeg satt satt sammen de nye lagera..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å sjekke opp for den enkelte motor siden dette varierer. I mange tilfeller er det 30NM + 180 grader men ikke alltid. På MC motor sier Bentley-manualen 30NM+90 grader med strekkbolter og 59 NM uten strekkbolter. På TD-motor fra Audi 100 fra 84-88 er det 30NM + 90 grader.

Pass på masse smøring på gjenger og kontakflater for at moment skal stemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og sjekk at boltene er i orden, jeg har dratt av disse lenge før riktig moment. Det gjelder strekkbolter da i hvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte 30 nm 90 + 90 å det gikk smerte fritt hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.