#1 Skrevet Mars 5, 2007 Hva er tiltrekkings momente på rådeboltene i G60 motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2007 Big end bearings: 30 Nm + 180 grader. Hentet fra Autohidden, så jeg står ikke ansvarlig for evt. feil. Syntes det var veldig ulikt de rådene jeg har dratt til på andre 4cyl motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2007 Har stramma noen sånne bolter med tiden og alltids gått for 30NM + 2 x 90 grader.. Blir det samme som Sverre her nevner men jevnere stramming. (hvis det har noen betydning i det hele tatt:) ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2007 Flott å høre at Autohidden stemmer da. Sjekka opp KR nemlig, og der var det 30Nm+90 grader bare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2007 Takkee da får jeg satt satt sammen de nye lagera.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2007 Viktig å sjekke opp for den enkelte motor siden dette varierer. I mange tilfeller er det 30NM + 180 grader men ikke alltid. På MC motor sier Bentley-manualen 30NM+90 grader med strekkbolter og 59 NM uten strekkbolter. På TD-motor fra Audi 100 fra 84-88 er det 30NM + 90 grader. Pass på masse smøring på gjenger og kontakflater for at moment skal stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2007 Og sjekk at boltene er i orden, jeg har dratt av disse lenge før riktig moment. Det gjelder strekkbolter da i hvertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2007 brukte 30 nm 90 + 90 å det gikk smerte fritt hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...