Anbefalte innlegg

sliter dekk på indre skulder fremme selv om det er foretatt 4 hjulskontroll med justering.

ligger på -1 17 begge sider foran

hvordan skal det justeres for at det skal slites gjevnt?

og påvirkes kjøreegenskapene/sving egenskapene da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen din er senket er det ikke sikkert det lar seg gjøre å justere camber 100% riktig. Dette fordi hullene i fjørbein/nav ikke har åpning nok/er ovale nok.

Mulig det kan funke å frese disse hullene noe mer ovale/avlange slik at det kan justeres mer, men da havner også hjulet ( i topp ) lenger ut mot skjermbuen eller lenger inn alt ettersom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv med -1,5 På s6'n uten at det sliter skevt. GJorde det samme på Golf og corrado og for å unngå dekkslitasje så er spissing satt til + 10 grader... da får man godt grep og ingen feilslitasje:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendig vis være noe feil med forstillingen, men kan ha en del med kjørestil osv og gjøre. Antar at det dreier seg om en FWD bil.

Ved mye pådrag og svingkjøring, vil normalt det indre hjulet slippe på grunn av den skråe vinklen og lav vekt dette får på grunn av krenging.

Ved hjulspinn på indre hjul med negativ kamber er det kun indre skulder som har kontakt med underlaget, og derav stor slitasje i dette område.

Må nok bare kjøre penere... :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dårlige veier kan også ha noe og si... om det er veldig sporete vei, og du liker å ligge inn mot midten av veien, så vil du nødvendigvis slite utside på venstre forhjul og innside på høyre framhjul da du hele tiden kjører i "skråen" i hjulsporet.. merker vel dette bedre jo breiere hjul du har...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er riktig som Jan Nielsen her sier, selvom man ikke får det korrekt på papiret kan det justeres inn på andre verdier som evt. spissing. Jeg hadde fremdeles stor slitasje på innsiden av dekkene mine på A8`en etter ÅTTE justeringer av hjulmakeren i Bergen, dette var de "beste" på dette i byn, jadaaaa!!! Tok meg en tur til BO Racing og forklarte problemet, ingen problem sa han og justerte i vei, jammen ser det ut til at det ble bra selv om camber ikke er innenfor normalen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo si at det går med et par sommerdekk hver sommer da, pga hele dekket er nedslitt også... så uansett ¨måtte jeg hatt ny dekk.: rolleyes

er vel kjørestilen ja.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg en tur til BO Racing og forklarte problemet, ingen problem sa han og justerte i vei, jammen ser det ut til at det ble bra selv om camber ikke er innenfor normalen:-)

Det var Børge som gav meg justeringsmålene back in the days:) har alltids satt det opp slik på mine biler og funker som krutt hver gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.