Hva skiller Pumpedyse motorene

Anbefalte innlegg

Som Tittel sier. Hva er det som skiller de mange 1.9 Pumpedyse motorene ifra hverandre.

Jeg ser man får de i alt fra 101hk til 150hk osv. Er det kun dyser og motorstyring som er forskjellig eller er det en større turbo på de med mer hk i tillegg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

105/115hk har GT15VNT

130/150 har GT17VNT..ellers har 150hk varianten større dyser enn 130hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om man har en motor med 101/115hk så kan man bytte turbo og dyser så har man en 150hk pd moto?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må selvsagt tilpasses med chip, men ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil motoren gå med gammel chip og nye dyser og turbo? Tenker på om det er mulig å kjøre den til der man skal chippe den f.eks. eller vil det bare bli krøll med den større turboen og dysene med det gamle programmet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg tenkte bare på imellomtiden til man fikk chippet den. Jeg har vært i kontakt med kermatdi, mye bra der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

105/115hk har GT15VNT

130/150 har GT17VNT..ellers har 150hk varianten større dyser enn 130hk

 

Bryter inn litt her hvis det er greit?

Har 130HK pumpedyse. Kan jeg bytte dyser i denne,og dermed så har jeg 150HK:confused:

Så kan jeg siden chippe denne som en 150HK og få den effekt som er oppgitt på disse motorene i min?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, du kan det...

 

ref. linkene over....men noen billig sak er det ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er clutchen lik på alle PD motorene også eller må man bytte den i denne sammenhengen også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

105/115hk har GT15VNT

130/150 har GT17VNT..ellers har 150hk varianten større dyser enn 130hk

 

Hva med 1,9tdi 160hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryter inn litt her hvis det er greit?

Har 130HK pumpedyse. Kan jeg bytte dyser i denne,og dermed så har jeg 150HK:confused:

Så kan jeg siden chippe denne som en 150HK og få den effekt som er oppgitt på disse motorene i min?

 

150hk har større IC

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 1,9tdi 160hk?

 

den har vi IKKE sett : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den har vi IKKE sett : haha :

 

Da bør du se bedre etter :-) i VAG

 

Ibiza Cupra har 160hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yeah yeah yeah.... har noen peiling på det jeg spurte om ang Clutch?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yeah yeah yeah.... har noen peiling på det jeg spurte om ang Clutch?

 

Sa du hvilken motor du har nå? Dersom du har A6 130hk tdi, manuell, bør denne holde til ca 180hk/400Nm, men det kommer mye ann på bruken av bilen. Har hørt folk som kjører 220hk på golf 1.9tdi med original clutch, men da må du spare på kruttet rundt 2000 o/min hvor moment er størst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa du hvilken motor du har nå? Dersom du har A6 130hk tdi, manuell, bør denne holde til ca 180hk/400Nm, men det kommer mye ann på bruken av bilen. Har hørt folk som kjører 220hk på golf 1.9tdi med original clutch, men da må du spare på kruttet rundt 2000 o/min hvor moment er størst.

 

Jeg tenkte på de litt mindre motorene, 101, 115 osv. om de har samme clutch som 130/150. Er ikke på A6`en jeg lurer på disse moddene. er på en eventuell ny bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på de litt mindre motorene, 101, 115 osv. om de har samme clutch som 130/150. Er ikke på A6`en jeg lurer på disse moddene. er på en eventuell ny bil.

 

Kjenner ikke til eksakt clutch spesifikasjon på 101/105 hk, men i USA er det bare disse mototrene som er tilgjengelig på 1,9tdi, og det gjøres mye trimming på disse ! Ser ut som 180hk ikke er noe problem på disse heller.

 

Her er diverse snadder :

http://www.allardmotorcompany.com/pages/products/info/vw-audi-seat-skoda-phase-1-2-3-4.asp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.