#1 Skrevet Mars 6, 2007 Hei.Som sylfersk eier av en 93 mod. caravelle syncro er det noe jeg lurer fælt på: skulle gjerne senket bilen og fått greie på at det er torsjonsfjæring foran!! Bak er det greit for der bytter jeg bare fjærene,men foran skulle det "bare" være å skru(?) ned fjæra?????? Noen som har noe erfaring med T4 caravellene/transporterene, som kan gi meg et lite vink om hvordan dette gjøres?!Er takknemlig for all hjelp!!! Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2007 ja er 2 store skruer som står bak tanken din ca . er bare å skru ned dem til ønsket høyde gjør rein skruene og ha på rustløser før du begynner . bør justere forstilling etter på også muligens .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2007 Som sagt to store 27 mm muttere på laaange skruer rett bak tanken. Du trenger 27 langpipe eller goood tålmodighet med fastnøkkel til dette. Slakker du mutterene blir fjøra slakkere og bilen lavere. Fint å stå på 4 søylet løftebukk eller smøregrav med dette. Som regel sitter mutterene ganske godt i rust og møkk, så stålbørste og rustløser er en fin ting. Bak løsner du drivakselen inne på diffen ( syncro ) og ute i navet for så å plukke denne vekk. 16 mm i bunnen av støtdemperen ( i bærearmen ) løsnes og fjøra tas ut/skiftes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2007 Hei! Tusen takk for hjelp!!! Nå skal jeg ta og titte på detta i helga!!! Nå vet jeg hvordan det skal gjøres i begge ender!!!!!! TUSEN TAKK FOR HJELP!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...