bytte bremser på RS2 - tips?

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men, sitter jeg å lurer på om jeg skal ta å bytte bremsene selv. Har nå et komplett "big reds kit" med skiver, calippere, klosser etc. Har hørt at det er ganske greit hvis man har litt teknisk innsikt, og tilgang på sted og verktøy. har jo et "gjør det selv verksted" på danmarksplass med billig timeleie og masser av verktøy.

Eneste jeg lurer på er: finnes det noen "guide" til bremsebytte, evt noen som har tatt bilder av deres bytte?. Andre spm er. har kjøpt inn 2 krukker med lithium-grease da jeg har blitt fortalt det er dette, og IKKE kobberfett som skal brukes på porsche bremser... stemmer det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, Men man trenger vel ikke fett på de bremsene. Jeg bruker kun de dempeplatene og det virker greit det.. Og det stemmer bra det . Hold kobberfett langt unna de bremsene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche anbefaler tørr montering, og i følge en kompis som jobber på Autozentrum er det slik de gjør det der også... :)

Er rimelig rett frem å bytte komplette bremser, det som er mest jobb er vel egentlig lufting etterpå.. men med en kompis som medhjelper går det som en lek. Er jo i praksis bare to skruer som holder hver kalipper, samt en liten skrue som holder fast skiva.. rengjør anleggsflata til skiva godt, og etter en skikkelig lufting burde du kunne glede deg over nye bremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, Men man trenger vel ikke fett på de bremsene. Jeg bruker kun de dempeplatene og det virker greit det.. Og det stemmer bra det . Hold kobberfett langt unna de bremsene

Hvorfor ikke kobberfett på da ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Big reds upgrade bruker de samme bremseslangene/rørene som de andre calipperne? Skal bytte bak i helgen og fremme til uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt deg en PM :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.