Hva sjekkes på eu kontroll?

Anbefalte innlegg

Skal ha dyret inn til eu ok nå i løpet av mars, lurer da på hva di sjekker slik at jeg får gått over litt selv først:)

Jeg har ikke kat eller lignenede, bare lyddemper bakerst, kan man komme gjennom med det? har catchtank så det hjelper vel litt på avgassen, men er det noen annen måte og lure det på? uten og kappe opp eksosen og sette inn kat?: dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er smart er VERTFALL å sjekke alle lys.

Dersom det er 2 lys som mangler, må du inn og vise bilen på nytt. Dette er ein svært unødvendig feil.

Husk ellers å legge ein refleksvest i førerdøra ;)

Om du må ha kat. veit ikkje eg...

Men eg fyllte E85 på min da eg sleit med avgassen, isteden for å bytte kat., og det funka svært bra.

Er visst eit vanlig problem på Audi da kat. ligger for langt bak, og ikkje blir skikkelig varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som sjekkes er i hovedsak det som har med miljø og sikkerhet å gjøre...:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en sånn A4 side som man får etter EU.kontroll da fra andre biler du har hatt på eu? Der står jo hele lista...

Har vært med på eu-godkjenning av bilen min pga planker og div problemer med bukk :rolleye: og der sjekker dem for å nevne noe: rust i bærende kontruksjoner og annet oppheng, slark i foringer, stag osv, lys, sikkerhetsbelter, lekasjer, bremserør/slanger, avgass, bremsetest (fikk bare tatt det på grusen ute pga at jeg ikke fikk den ned på rulla).. Sikkert masse jeg har glemt, men da har du jo noe å finne på i dag om du kjeder deg.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki:) men noen som vet om dem kicker på den evo vingen jeg har på? (se profilbilde) eller vil den gå gjennom med den på?

Tror nok det er bare co`n jeg får problemer med, må finne på noe lurt, nekter og kappe det opp;)

Gode tips for å få lav co tas imot med takk: vinke : Jeg kan jo prøve med 85 bensin og ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki:) men noen som vet om dem kicker på den evo vingen jeg har på? (se profilbilde) eller vil den gå gjennom med den på?

Tror nok det er bare co`n jeg får problemer med, må finne på noe lurt, nekter og kappe det opp;)

Gode tips for å få lav co tas imot med takk: vinke : Jeg kan jo prøve med 85 bensin og ja.

Du kjenner ikke noen du kan ta den hos da? Jeg har gjort det hver gang og blir fort mye enklere med alt da.. Såklart skal dem sjekke at alt henger der det skal og at bilen henger sammen + sikkerhet å alt der der, men de kan se litt mellom fingrene på akkurat ting "eldre" folk ikke skjønner seg på, selv om jeg ikke tror den vingen blir noe problem.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjenner ikke noen du kan ta den hos da? Jeg har gjort det hver gang og blir fort mye enklere med alt da.. Såklart skal dem sjekke at alt henger der det skal og at bilen henger sammen + sikkerhet å alt der der, men de kan se litt mellom fingrene på akkurat ting "eldre" folk ikke skjønner seg på, selv om jeg ikke tror den vingen blir noe problem.. ;)

joa, men han som skulle ta det denne uken ble tatt for å drive med sånnt for en uke siden: bh : så han tørr ikke mere.

du kjenner ingen dua?;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange tvilsomme verksteder som ikke bryr som om slikt, husker jeg hadde en audi 80 med unormalt høyt co, men alikevel gikk bilen gjennom... mulig jeg veit om en som kan ta kontrollen for deg, litt usikker men kan sikkert høre. mulig litt langt fra hadeland til lillehammer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange tvilsomme verksteder som ikke bryr som om slikt, husker jeg hadde en audi 80 med unormalt høyt co, men alikevel gikk bilen gjennom... mulig jeg veit om en som kan ta kontrollen for deg, litt usikker men kan sikkert høre. mulig litt langt fra hadeland til lillehammer

oki, hvis han latt den gå igjenom så hadde det jo gått ann og tatt seg turen istedet for å styre så fælt. du kan jo høre med han uansett:) send meg en pm da vettu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden blir litt merkelig, i allefall det noen her inne sier om og ta EU kontroll hos en man kjenner, lettere å få den igjennom pga overse ditt og datt, og bla bla bla...

Det er jo sikkert vel og bra det, MEEEEEN de samme kroppene som anbefaler "kompis-EU test" er de som hyler høyest når det blir skrivd her inne på forum at en eller annen har kjøpt en bil og det blir funnet ut at det er en "kompis-EU test bil" da er det plutselig helt krise og man bør gå og anmelde bedriften og det er ikke måte på hva dere hyler om da.

Bra med egne meninger, men dumt når de meningen går den veien vinden blåser, litt teit spør du meg......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bare så det er sagt,tar man EU hos noen som er kjent for og være "snille" og de blir tatt eller granskes litt,får du/alle andre som har vært der innkallelse til Biltilsynet det er ikke noe særlig kjekt. :( For da går de igjennom HELE bilen med rulle etc...

Så mitt råd er fiks bilen så du kan dra til ett verksted som ikke er kjent for og være "snille",er selv glad jeg gjorde dette. ;)

BTT:

Jeg har akkurat vært på EU og kan godt scanne inne smørbrødlisten de skal sjekke? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bare så det er sagt,tar man EU hos noen som er kjent for og være "snille" og de blir tatt eller granskes litt,får du/alle andre som har vært der innkallelse til Biltilsynet det er ikke noe særlig kjekt. :( For da går de igjennom HELE bilen med rulle etc...

Så mitt råd er fiks bilen så du kan dra til ett verksted som ikke er kjent for og være "snille",er selv glad jeg gjorde dette. ;)

BTT:

Jeg har akkurat vært på EU og kan godt scanne inne smørbrødlisten de skal sjekke? ;)

supert hvis du kunne gjort det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden blir litt merkelig, i allefall det noen her inne sier om og ta EU kontroll hos en man kjenner, lettere å få den igjennom pga overse ditt og datt, og bla bla bla...

Det er jo sikkert vel og bra det, MEEEEEN de samme kroppene som anbefaler "kompis-EU test" er de som hyler høyest når det blir skrivd her inne på forum at en eller annen har kjøpt en bil og det blir funnet ut at det er en "kompis-EU test bil" da er det plutselig helt krise og man bør gå og anmelde bedriften og det er ikke måte på hva dere hyler om da.

Bra med egne meninger, men dumt når de meningen går den veien vinden blåser, litt teit spør du meg......

Har du problemer el? Du har vel ikke skjønt hva jeg spør etter, bilen min er 100% topp stand, er bare eksos og en vinge jeg er usikker på, det pga utseende og effekt....og at jeg ikke gidder og kappe opp eksoanlegget... nei, uff, det er ikke verdt og kommentere sånne som deg... latt tråden min være er du snill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTT:

Enig med Tom Are, det er det greieste - har selv opplevd slurv på eu-godkjenninger.

Da det er sagt er det jo alltid greit å ha en bil som er i orden sikkerhetsmessig, og hvis min personlige mening har noe å si så tror jeg ikke den vingen din blir lagt merke til. Er ikke alle som vet hva som er originalt og ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Tom Are, det er det greieste - har selv opplevd slurv på eu-godkjenninger.

Da det er sagt er det jo alltid greit å ha en bil som er i orden sikkerhetsmessig, og hvis min personlige mening har noe å si så tror jeg ikke den vingen din blir lagt merke til. Er ikke alle som vet hva som er originalt og ikke.

Jeg tor nok det går greit med vingen jeg og, satser på det, eller så får jeg skru den av.

Jeg er enige at det er teit at folk med "gamle hauger" av noen biler jukser seg gjennom eu kontrollen, så bremse slanger ryker to uker etterpå og selen ryker i kolisjonen:p Men nå har vel ikke eksosanlegget eller co`n min så mye med det og si, er vel ganske traffikksikker selv om co`n er litt høy;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tor nok det går greit med vingen jeg og, satser på det, eller så får jeg skru den av.

Jeg er enige at det er teit at folk med "gamle hauger" av noen biler jukser seg gjennom eu kontrollen, så bremse slanger ryker to uker etterpå og selen ryker i kolisjonen:p Men nå har vel ikke eksosanlegget eller co`n min så mye med det og si, er vel ganske traffikksikker selv om co`n er litt høy;)

Vingen ser de ikke på en gang,har selv fullstylet bil med Rieger Infinity vinge,og de sier ingen ting på dette på EU,hørte ingen ting på Biltilsynet heller jeg så. :D

Scanner inn skjema om 5min. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enige at det er teit at folk med "gamle hauger" av noen biler jukser seg gjennom eu kontrollen,

Når ble en Audi S2 så ny da?

Og er det ikke å juske seg igjennom en EU kontroll ved og fylle E85 og ha catchtank?

Og er det ikke å lure seg igjennom EU kontroll ved og håpe at han ikke tar avgasskontroll når du har fjernet katalysatoren?

Istedefor og la oljedamp forbrenne så slipper du den rett ut i naturen, er ikke det å juske seg igjennom Eu kontroll?

Du liker å tale med to tunger du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nei jeg mente det mest som en generell notis og ikke direkte til bilen din. Nå som Tom Are scanner skjemaet blir det nok sus i serken tenker jeg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha dyret inn til eu ok nå i løpet av mars, lurer da på hva di sjekker slik at jeg får gått over litt selv først:)

Jeg har ikke kat eller lignenede, bare lyddemper bakerst, kan man komme gjennom med det? har catchtank så det hjelper vel litt på avgassen, men er det noen annen måte og lure det på? uten og kappe opp eksosen og sette inn kat?: dum :

Jeg quoter denne så ser du selv hva du har skrevet.

Hvordan mener du det at jeg skal tolke dette innlegget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og til slutt, Tom Are er den som er klokest her inne.

Reparer feilene på bilen din, sett på kat og la den være i god teknisk stand sånn at den går igjennom EU kontroll uansett hvor du tar den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker og ha mitt på det tørre jeg vett Sigmund. ;)

Her er EU skjema Eirik. ;)

EU Skjema.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og er det ikke å juske seg igjennom en EU kontroll ved og fylle E85 og ha catchtank?

Og er det ikke å lure seg igjennom EU kontroll ved og håpe at han ikke tar avgasskontroll når du har fjernet katalysatoren?

Istedefor og la oljedamp forbrenne så slipper du den rett ut i naturen, er ikke det å juske seg igjennom Eu kontroll?

nei den er ikke ny

jo, hele inlegget handler jo om å jukse.

hæ? du er vel ikke helt på nett du vel?

påenget mitt til deg er alle biler som jukser med eu kontr. er ikke noe dritbiler, min er garrantert like god stand som mange nye biler. og tilstanden på bilen har da ikke noe med om jeg har kat eller ikke???????????????: dum : jeg vil vel påstå at den er i like god stand uten kat som med kat, eller faktisk bedre stand med nytt 3" eksos anlegg.

Mener du virkelig at ett eksosanlegg er så mye og skrike av? Jeg vet du skjønner hva jeg mener, for så dum går det ikke ann og bli,eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker og ha mitt på det tørre jeg vett Sigmund. ;)

Her er EU skjema Eirik. ;)

thank you sir;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei den er ikke ny

hæ? du er vel ikke helt på nett du vel?

påenget mitt til deg er alle biler som jukser med eu kontr. er ikke noe dritbiler, min er garrantert like god stand som mange nye biler. og tilstanden på bilen har da ikke noe med om jeg har kat eller ikke???????????????: dum :

Mener du virkelig at ett eksosanlegg er så mye og skrike av? Jeg vet du skjønner hva jeg mener, for så dum går det ikke ann og bli.

Syns du det å jukse seg igjennom EU kontroll er så bra?

Gjør som meg og de fleste andre, fiks det som er galt og vær trygg på at den tåler en stikk-kontroll utført av Biltilsynet, da sover man trygt om nettene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns du det å jukse seg igjennom EU kontroll er så bra?

Gjør som meg og de fleste andre, fiks det som er galt og vær trygg på at den tåler en stikk-kontroll utført av Biltilsynet, da sover man trygt om nettene.

Helt greit så lenge det gjelder bare ett eksos anlegg/catchtank, når det gjelder trafikkfarlige biler er saken en helt annen. Er du virkelig ikke enig i det?

Bilen er tipp topp den bortsett fra eksosen, sover godt jeg, har andre ting og bry meg om. Det mener jeg du burde og...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.