Skal shine bil under, hva slags utstyr bør jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal til å shine opp bilen sin under, pusse vekk all rust, fjerne gammel tectyl osv osv osv... for så å smøre under på nytt og tectylere opp igjen...

 

Hva slags utstyr er best egnet til sånt? noen som har noe GENIALT verktøy til jobben?

 

er jo all "dritten" som skal vekk og ikke stålet... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne:

 

19-204_l.jpg

 

19-204 hos Biltema i vinkelsliperen gjør susen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt Arnt Ivar eller Olsvik de liker slikt arbeid ;) så regner med de tar lett en bil til :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 kr timen da! er jo polakker så! har vært på feiltema og kjøpt pusseskiver nå så!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Negerkuse er jo også greit å bruke..Men denne duger ikke til å fjerne tectylen,da bør du bruke den John-Arne kom med :) Så kan du gjøre resten "rent" med kusa,når grov slipern har fjerna tectylen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Negerkuse er jo også greit å bruke..Men denne duger ikke til å fjerne tectylen,da bør du bruke den John-Arne kom med :) Så kan du gjøre resten "rent" med kusa,når grov slipern har fjerna tectylen..

 

Hvis ikke så eter 19-204 rust i stor grad den også...

 

Det beste for å være 100% sikker på at rusta blir borte er dog å sandblåse.

 

Er det rust slik at det er hull eller i nærheten av å være hull er det sikrest å kappe det ut og sveise inn ferskt stål.

 

Alternativt så kan man som Olsvik sier gå over med negerkuse og legge på rustmelk, brunox eller annet "rustetende" guffe.. hvor holdtbart dette er over tid er jeg ikke sikker på da jeg ikke har holdt på så lenge :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmluft kan også gjøre tectyl mer medgjørlig...vet de bruker varme når de fjerner det for å lette rallybiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste her (uten tvil) vil være en skikkelig varmtvannssteamer. Vann på 120-140 varmegrader, kombinert med feks nybilavfetting ( som er beregnet til å fjerne det beskyttende vokslaget som er på nye biler fra fabrikk)

 

Da bør du få vekk alt av gammel tectyl og møkk. Samtidig som den ikke skader kittbellegget som er under bilen.

Når dette er gjort kan dere bare slipe de plassene det er rust, i stedet for å kline alt utover og ende opp med å slipe rein hele bilen under.

 

Har dere ikke tilgang til varmtvannsteamer kan dere ta kontakt med et firma som driver med understellsbehandling, så kan de sikkert steame bilen under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bør jeg pensle på av tectyl look a like middel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.