Ødelagt front, hvordan fikse (med bilder)

Anbefalte innlegg

hvordan bør jeg gripe denne saken ann?

 

Støype på baksiden med glassfiber, sparkle forran og lakke hele fronten på nytt?

noen gode tips og triks her?

 

DSCF2059.jpg

 

DSCF2060.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørs hva fronten din er laget av da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis fronten er laget av glassfiber, ville jeg rensket/skåret ut i sprekkene, teipet på tynn plastikk på utsiden (strekk den godt ut så den ikke har noen bretter/skrukker), forsterket godt med "mcgyver" teip oppå plastikken, 2-3 lag med glassfiber på baksiden og sparklet på utsiden etterpå.

 

Var omtrent det jeg gjorde når jeg fjernet blink og tåkelys i en fanger. Den er laget i glassfiber

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er nok i plast.. blir det litt verre da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en leppe i plast som måtte fikset også. Der brukte jeg enkelt og greit en passe loddebolt å "sveiset" sammen skjøtene. ;)

 

Du får jo en svakere punkt der da, men det henger nå sammen etterpå.

 

Mulig noen andre har et bedre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall ikke brukt glassfiber på plastleppe da plasten har en tendens til å smelte når du smører på polyester ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg ville ha fjernett lakken runt sprekkanne og loddet det fast og skåret ut plast der det er tilovers på spoileren og brukt som tillsatsmatriell, etter på ville eg laget ei plata på baksiden som eg hadde limt fast ved hjelp av 3m sin epoksy lim eller lignende, latt det tørke godt, så sparkla og grunna og lakka etter på, husk altid att det må vere heilt reint før du limer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg ville ha fjernett lakken runt sprekkanne og loddet det fast og skåret ut plast der det er tilovers på spoileren og brukt som tillsatsmatriell, etter på ville eg laget ei plata på baksiden som eg hadde limt fast ved hjelp av 3m sin epoksy lim eller lignende, latt det tørke godt, så sparkla og grunna og lakka etter på, husk altid att det må vere heilt reint før du limer.

 

 

Dette har du gjort før ja, for det er sånn det skal gjøres. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.