#1 Skrevet Mars 7, 2007 VW sin har 150hk (feks Passat) mens Audi (feks Allroad) har 180hk. Hva er forskjellene? Hva tåler tiptronic kassene til VW (Passat) og Audi (A6)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 7, 2007 Tror du må sjekke kildene dine, for både vw og audi har begge motorene, 180hk kom vel i 2002 eller noe. Forskjellene får du spørre andre om:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2007 VW sin har 150hk (feks Passat) mens Audi (feks Allroad) har 180hk. Hva er forskjellene? Hva tåler tiptronic kassene til VW (Passat) og Audi (A6)? Har søkt en del på nettet ang. tiptronickassen til passat (produsert av ZF). Har ikke sett noen offisielle tall, men tiptronickassa skal vistnok tåle ca. 420 Nm. Er varmgang pga hyppig opp/nedgiring som tar knekken på disse. (og sikkert at oljen ikke skiftes ofte nok. VW hevder at oljen ikke skal skiftes: dum : , mens produsenten anbefaler hver 60.000 km! Når det gjelder Audi er ikke dette tiptronic kasse men en "multitronic"-kasse (tror det var det den het: klø : ). Uansett, etter det jeg har forstått girer denne "finere" enn tiptronicen men tåler mindre (er usikker men synes å huske det er ca. 360 Nm Dersom dette ikke stemmer er det bare å si i fra slik at jeg ikke driver med "vranglære" her:rolleye: ! Er selv komplett nybegynner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2007 Når det gjelder Audi er ikke dette tiptronic kasse men en "multitronic"-kasse (tror det var det den het: klø : ). Uansett, etter det jeg har forstått girer denne "finere" enn tiptronicen men tåler mindre (er usikker men synes å huske det er ca. 360 Nm Dersom dette ikke stemmer er det bare å si i fra slik at jeg ikke driver med "vranglære" her:rolleye: ! Er selv komplett nybegynner Det heter Tiptronic hos audi også, så det du skriver her er helt feil. Multitronic og Tiptronic er to helt forskjellige gearkasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2007 Multitronic var tidligere kun 1500,- dyrere enn Tiptronic på A6 hvertfall Forskjellen er at Multitronic'n er trinnløs; fungerer som symaskin, scootere osv. Endrer turtallet etter gasspådraget. Ingen gir Mener å ha hørt at tiptronicen tåler mer enn multitronic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...