VW 2.5 tdi VS Audi 2.5 tdi

Anbefalte innlegg

VW sin har 150hk (feks Passat) mens Audi (feks Allroad) har 180hk.

 

Hva er forskjellene?

 

Hva tåler tiptronic kassene til VW (Passat) og Audi (A6)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må sjekke kildene dine, for både vw og audi har begge motorene, 180hk kom vel i 2002 eller noe. Forskjellene får du spørre andre om:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VW sin har 150hk (feks Passat) mens Audi (feks Allroad) har 180hk.

 

Hva er forskjellene?

 

Hva tåler tiptronic kassene til VW (Passat) og Audi (A6)?

 

Har søkt en del på nettet ang. tiptronickassen til passat (produsert av ZF). Har ikke sett noen offisielle tall, men tiptronickassa skal vistnok tåle ca. 420 Nm. Er varmgang pga hyppig opp/nedgiring som tar knekken på disse. (og sikkert at oljen ikke skiftes ofte nok. VW hevder at oljen ikke skal skiftes: dum : , mens produsenten anbefaler hver 60.000 km!

Når det gjelder Audi er ikke dette tiptronic kasse men en "multitronic"-kasse (tror det var det den het: klø : ). Uansett, etter det jeg har forstått girer denne "finere" enn tiptronicen men tåler mindre (er usikker men synes å huske det er ca. 360 Nm

 

Dersom dette ikke stemmer er det bare å si i fra slik at jeg ikke driver med "vranglære" her:rolleye: ! Er selv komplett nybegynner : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder Audi er ikke dette tiptronic kasse men en "multitronic"-kasse (tror det var det den het: klø : ). Uansett, etter det jeg har forstått girer denne "finere" enn tiptronicen men tåler mindre (er usikker men synes å huske det er ca. 360 Nm

 

Dersom dette ikke stemmer er det bare å si i fra slik at jeg ikke driver med "vranglære" her:rolleye: ! Er selv komplett nybegynner : vinke :

 

Det heter Tiptronic hos audi også, så det du skriver her er helt feil.

 

Multitronic og Tiptronic er to helt forskjellige gearkasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multitronic var tidligere kun 1500,- dyrere enn Tiptronic på A6 hvertfall

Forskjellen er at Multitronic'n er trinnløs; fungerer som symaskin, scootere

osv. Endrer turtallet etter gasspådraget. Ingen gir

 

Mener å ha hørt at tiptronicen tåler mer enn multitronic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.